Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε ένα διαγώνισμα που ετοιμάσαμε οι :
Παπαγεωργίου Δημήτρης
Πέτσιος Ερρίκος
Τσαφόγιαννος Ηλίας
Χαρκοπλιάς Κώστας
Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Μπόκαρης Τάσος
που έχει ως βάση την ενότητα της Χημικής ισορροπίας , αντλώντας όμως και μερικά στοιχεία από τα "συγγενή" κεφάλαια της Χημικής Κινητικής και της Θερμοχημείας.
Το αρχείο είναι διαθέσιμο τόσο από τον σύνδεσμό ( πάνω δεξιά ) της προεπισκόπησης όσο και από τον σύνδεσμο που βρίσκεται εδώ.
Οι απαντήσεις βρίσκονται στο blog του Κώστα Χαρκοπλιά.
Σας θυμίζω τα φετινά διαγωνίσματα της παρέας μας :
Στο β3 γ πρέπει να χρησιμοποιηθεί Kc = k1/k2 για βρεθεί v1/v2 που νομίζω είναι εκτός
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργο καλησπέρα ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς αυτήν την συζήτηση θέλουμε να προκαλέσουμε μιας που η απόδειξη της Kc είναι αδιαμφισβήτητα ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ όμως η άσκηση 58 που ζητείται να διδαχθεί λύνεται μέσω αυτής της σχέσης.
Ελπίζουμε να μας διαβάζει κάποιος που έχει πρόσβαση στο Υπουργείο ή στο ΙΕΠ ( και ελπίζω κάποιος στο Υπουργείο ή στο ΙΕΠ να καταλαβαίνει )
Ευχαριστώ με την ευκαιρία συγχαρητήρια για το περιεκτικό διαγώνισμα επίσης εσείς δώσατε σωστά το δεδομένο πως πρόκειται για απλές αντιδράσεις για το Κc=k1/k2.Όσον αφορά το υπουργείο ή το ιεπ θα δούμε αν και στου κουφού την πόρτα...
ΔιαγραφήΣυγχαρητήρια Αντώνη σε εσένα και στην ομάδα για το ωραίο διαγώνισμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου άρεσε ιδιαίτερα το Β2, αλλά όλα τα θέματα είναι σαφώς διατυπωμένα, διαβαθμισμένα και με σαφείς διδακτικούς στόχους. Καλά κάνετε και βάλατε την κινητική μελέτη στη Χ.Ι. γιατί με αυτούς τους τύπους (μήπως είναι και ένας τύπος;) στο ΙΕΠ δεν μπορείς να καταλάβεις τι γίνεται. Περιμένω και την Ιοντική.
Τα λέμε.
Σάββα ευχαριστώ για το σχόλιο. Από Τετάρτη θα ασχοληθώ με το δικό σου διαγώνισμα . Κάτι με "τσιμπάει" στο Β2 και Β3 σου .
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσείς ποιο βοήθημα προτείνετε για τη χημεία γ λυκείου?
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα σας απαντήσω θεωρώντας ότι είστε μαθητής ( - τρια ).
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο καλύτερο βοήθημα είναι ( ή πρέπει να είναι ) οι σημειώσεις του καθηγητή ΣΟΥ .
Σε περίπτωση που διαβάζεις μόνος σου , θα σου πρότεινα τα ΔΩΡΕΑΝ βοηθήματα των Κονδύλη - Λατζώνη. Είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί.
ΚΑΙ ανανεώνονται - διορθώνονται - βελτιώνονται ΣΥΝΕΧΩΣ.
Παραλίγο να το ξεχάσω ...
Διαγραφήhttp://chemistrytopics.xyz/%ce%b3%ce%84-%ce%bb%cf%85%ce%ba%ce%b5%ce%af%ce%bf%cf%85.html
Καλημέρα. Ετοιμάζετε κάποιο διαγώνισμα για απόφοιτους και αν ναι, πότε θα το δημοσιεύσετε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον θα δημοσιεύσω ένα ( ή δύο ) από τα "δικά μου" ( όχι της ομάδας ) μέσα στις επόμενες 10 ημέρες
ΑπάντησηΔιαγραφήΠότε θα δημοσιεύσετε το διαγώνισμα της ιοντικής ισορροπίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σας ... Το διαγώνισμα της ιοντικής ισορροπίας θα το δημοσιεύσουμε την 1η εβδομάδα του νέου έτους ( ίσως και λίγο νωρίτερα ). Θέλουμε να συμβαδίσουμε με την οδηγία του Υπουργείου ( μέσω των συμβούλων ΠΕ.04 ) σύμφωνα με την οποία η ιοντική ισορροπία πρέπει να διδαχθεί μέχρι σχεδόν τα μέσα Ιανουαρίου.
ΔιαγραφήΓιατί δεν το δημοσιεύσατε ακόμη;
ΔιαγραφήΠότε θα δημοσιεύσετε το διαγώνισμα στα διαλύματα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντώνη χρόνια πολλά και υγεία σε σένα και την οικογένεια σου. Όπως βλέπεις υπάρχει "λαϊκή απαίτηση" για το επόμενο σας διαγώνισμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαββα ευχαριστώ πολύ για τις ευχές ( τις ανταποδίδω ). Να σου πώ την αλήθεια είχαμε καταλήξει να ΜΗΝ βγάλουμε διαγώνισμα στην ιοντική μιας που υπάρχουν παρα πολλά διαθέσιμα διαγωνίσματα στο internet και γιατί η προσθήκη του επαγωγικού δεν μας φάνηκε αρκετή ωστε να επαναπροσδιορίσουμε την διδασκαλία μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως έχει 2 ημέρες που αρχίσαμε να δουλεύουμε ξανά και ΙΣΩΣ βγάλουμε τελικά διαγώνισμα στην ιοντική ( εγώ πάντως είμαι πολύ κουρασμένος και έχω την "φούρια" του κλεισίματος του 4μήνου στο σχολείο. ) .... Θα δείξει
Καλησπέρα και καλή χρονιά! Θα μπορούσατε να μου πείτε στο θεμα Α5 δ) γιατί μετατοπίζεται η ισορροπία προς τα αριστερά; σας ευχαριστώ εκ των προτέρων...
ΑπάντησηΔιαγραφήA(aq) + B(aq) <=> Γ (aq)
ΔιαγραφήΗ αραίωση αυξάνει τον όγκο του δ/τος ( χώρος που λαμβάνει χώρα η ισορροπία ). Άρα μειώνεται η συνολική συγκέντρωση των δ/νων ουσιών. Η συγκέντρωση είναι παράγοντας αυτής της ισορροπίας γιατί υπάρχει Δn(aq) ( κατ' αντιστοιχία με την πίεση σε δοχεία αερίων ).
Άρα το σύστημα θα αποκτήσει νέα θ. Χ.Ι. προς την κατεύθυνση όπου αυξάνονται οι ποσότητες moles των δ/νων ουσιών ( Le Chatelier ) ... άρα προς αριστερά ( 1 + 1 <-> 1 )
καλησπερα! στο θεμα δ1 πωσ προκυπτει η ενδεικτικη απαντηση που δωθηκε ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ποσότητα της ΝΗ3 που σχηματίστηκε μέσω της αμφίδρομης αντίδρασης
Διαγραφήκαταναλώνεται πλήρως στην αντίδραση εξουδετέρωσης οπότε προκύπτει ότι
σχηματίστηκαν 2 mol NH3. ( εάν αντιδρούσε πλήρως η ποσότητα του HCl θα
ελευθερώνονταν ποσό θερμότητας ίσο με 90 kJ )
Άρα στη θ.Χ.Ι.: 3 mol H2 – 3 mol N2 – 2 mol NH3