Για 3η χρονιά θα περάσουμε τον Μάιο συγκεντρώνοντας επαναληπτικά διαγωνίσματα για την Χημεία της Θετικής Κατεύθυνσης.
Η σελίδα θα ανανεώνεται συχνά μέχρι τις αρχές Ιουνίου.
( όπου υπάρχουν διαθέσιμες απαντήσεις θα δίνονται )
6/5/2018
Από τον συνάδελφο Πέτρο Καραπέτρο ( Αθήνα ) --> εδώ και οι απαντήσεις εδώ
Από τον συνάδελφο Ηλία Τσαφόγιαννο ( Άμφισσα ) --> εδώ
Από τον συνάδελφο Κώστα Χαρκοπλιά ( Καρδίτσα ) --> εδώ
Από τα Εκπαιδευτήρια Πολύτροπη Αρμονία ( Αθήνα ) --> εδώ ( το ερώτημα Δ2.Β είναι εκτός ύλης )
18/5/2018
Από τον συνάδελφο Χρήστο Ελευθερίου ( Σέρβια - Κοζάνης ) --> εδώ
Από το φροντιστήριο "Νέα Παιδεία" --> εδώ ( στην ίδια σελίδα και οι απαντήσεις )
24/5/2018
Από τον συνάδελφο Ηλία Κωβαίο --> εδώ ( χωρίς απαντήσεις )
Από το blog ximia4exams --> εδώ ( με απαντήσεις ... στο δεντράκι ΟΜΩΣ του Γ1 είναι
30/5/2018
Προσομοίωση ΟΕΦΕ --> εδώ και απαντήσεις εδώ
Προσομοίωση KEYSTONE --> εδώ
Από το φροντιστηριο ΝΕΟ --> εδώ ( στο 1ο λινκ και οι απαντήσεις )
Από το φροντιστηριο Φλωρόπουλος --> Εδώ
Συνάδερφε μπορεί να εξηγήσεις πιο αναλυτικά, γιατί τα αλκένια, είναι άπειρα, από τη στιγμή που ο εστέρας έχει 6 άνθρακες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΖανιάς Στέργιος-Διδάκτωρ Χημικός
Καλησπέρα σας, ( και ευχαριστώ για την ανάγνωση )
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σχόλιο μου αφορά την την πρόταση " ... Αν ο διπλός δεσμός δε βρίσκεται στην άκρη του μορίου τότε δεν είναι δυνατόν να προκύψει δευτεροταγής μέθυλο αλκοόλη ως κύριο προϊόν... που βρίσκεται στα σχόλια - λύσεις του διαγωνίσματος που δίνει ο συγγραφέας του διαγωνίσματος. ( τον οποίο δεν γνωρίζω αλλά εκτιμώ ιδιαιτέρως για το μεράκι που βγάζει στο μπλογκ του ... από τα καλύτερα κατά την άποψή μου )
Τα αλκένια της μορφής R-CH=CH-R' όπου R διαφορετικό του R' δίνουν και αυτά κύριο και δευτερεύον προϊόν που εξαρτάται από την σταθερότητα των καρβοκατιόντων R-CH+CH2R και R-CH2CH+R' ( και σε καμία περίπτωση δεν είναι 50-50 οπως γράφεται συνήθως ). Οσο μεγαλύτερη η διαφορά σταθερότητας των δύο καρβοκατίωντων τόσο πιο μεγαλή η διαφορά του % ποσοστού ανάμεσα σε δύο προιοντα ( νεότερος ορισμός κανόνα Markovnikov ) . Έτσι :
CH3-CH=CH-CH3 ... ένα προίον
CH3CH2-CH=CH-CH3 ... δύο προιοντα με πολύ κοντινες % σχηματισμού ( τόσο που ίσως οι χαρακτηρισμοί "κύριο" και "δευτερεύον" να μην έχoυν νόημα ).
Ενω για παράδειγμα CH3CH2CH2CH2CH2CH2CH2CH2-CH=CH-CH2 δύο προιοντα με οχι κοντινες % σχηματισμού ( άρα κύριο και δευτερεύον προιον ... άπειρες λύσεις )
Εδώ "κολλάει" το "άπειρες λύσεις" ( μάλλον κακή διατύπωση από μέρους μου ... θα περιμένω το σχόλιό σας - μην φαίνεται αναίτιο το σχόλιό σας - και μετά θα το διορθώσω συνολικά ) ... όχι στην επίλυση του συγκεκριμένου θέματος.
Γενικώς θεωρώ - διορθώστε με αν κάνω λάθος - ότι η παραδοχή πως μόνο τα 1-αλκένια ( χωρίς διακλάδωση στην θέση 2 ) είναι τα μοναδικά που δίνουν ως κύριο προϊόν προσθήκης Η2Ο δευτεροταγείς μεθυλ αλκοόλες ... επικίνδυνο.
Και πάλι σας ευχαριστώ πολύ Δόκτορ ;-) και περιμένω το σχόλιο σας κυρίως για την τελευταία παράγραφο της θέση μου.
Και εγώ σας ευχαριστώ πολύ, όλα αυτά που γράφετε, δεν έχουν καμία σημασία, αφού με ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΣΤΕΡΑ ΤΟ ΑΛΚΕΝΙΟ ΕΧΕΙ 4 ΑΝΘΡΑΚΕΣ,άρα σωστή είναι η συγκεκριμένη αιτιολόγηση για το "συγκεκριμένο ΔΕΝΤΡΟ".
ΑπάντησηΔιαγραφήΖΑΝΙΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ- ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΧΗΜΙΚΟΣ.
Καταλαβαίνω πολύ καλά τι εννοείτε ( βεβαια το 4 προκύπτει εάν η Ζ έχει 1 άτομο άνθρακα )
ΑπάντησηΔιαγραφή... ωστόσο εάν έχετε χρόνο αφιερώστε λίγο από αυτόν στην επίλυση του συγκεκριμένου δέντρου χωρίς την παραδοχή ότι το αρχικό αλκένιο Α έχει τον διπλό δεσμό στην θέση 1 ( μου δώσατε να καταλάβω ότι δεν αμφισβητείτε την συγκεκριμένη τοποθέτησή μου ) .
Τότε θα δείτε ότι η ένωση Δ δεν θα είναι υποχρεωτικά 1ο ταγής αλκοόλη με αποτέλεσμα η καρβονυλική Ζ να μην είναι η HCHO ( τι ωραία θα ήταν ... ) ... και εκεί αρχίζουν τα δύσκολα ή τέλος πάντων τα πολύ διαφορετικά.
Τότε θα πρέπει να πάρετε περιπτώσεις κτλ κτλ και θα δείτε ότι θα λύσετε μια πολύ πιο διαφορετική άσκηση από αυτήν που περιγράφεται στις λύσεις του συγκεκριμένου διαγωνίσματος ... ( ασχέτως αποτελέσματος )
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο που θα διαθέσετε .
Δείτε εάν θέλετε πως επαναδιατύπωσα την θέση μου στην ανάρτηση και πείτε μου εάν συμφωνείτε.
ΔιαγραφήΚαταρχάς ευχαριστώ πάλι για το βήμα που μου δίνετε.
ΔιαγραφήΧωρίς να είμαι μέσα στο μυαλό του συναδέλφου, υποθέτω πως έδωσε τη συγκεκριμένη απάντηση, με βάση την εξεταστέα ύλη, που διδάσκονται οι μαθητές.
Οι μηχανισμοί οργανικών αντιδράσεων, είναι εκτός ύλης,εκεί είναι άλλη ιστορία και συμφωνώ μαζί σας.
Εγώ το έλυσα με μαθηματική εξίσωση που συνδέει τους άνθρακες του αλκενίου με τους άνθρακες της καρβονυλικής ένωσης.
Άρα λαμβάνοντας υπόψιν τις γνώσεις των μαθητών στις αντιδράσεις προσθήκης εγώ θα συμφωνήσω μαζί του, με την απάντηση που έδωσε,άρα κατά την γνώμη μου δεν είναι λανθασμένος ο τρόπος.
Τώρα το πως πρέπει να διδάσκονται οι αντιδράσεις προσθήκης είναι πολύ μεγάλη κουβέντα, και ευχαρίστως το συζητάμε.