Παρασκευή, 15 Ιουνίου 2018

Θέματα Πανελληνίων Χημείας 2018 ( απαντήσεις και σχολιασμός )


Μερικές σκέψεις με αφορμή την σημερινή εξέταση των μαθητικών της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών στο μάθημα της Χημείας…

Το διαγώνισμα Χημείας στο οποίο εξετάστηκαν σήμερα μαθητές σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό, χαρακτηρίζεται σε γενικές γραμμές :
1.       ελαφρώς απαιτητικότερο
2.       ελαφρώς μικρότερο σε έκταση
3.       σαφέστατα καλύτερα διατυπωμένο

Κύριο χαρακτηριστικό του είναι το σπάσιμο των μονάδων κάθε θέματος σε πολλά μικρά ερωτήματα που θα περιορίσουν τις απώλειες των μαθητών. Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σχεδόν στο σύνολο της ύλης σε μικρά ερωτήματα που απαιτούσαν κατανόηση των φαινομένων και όχι την ξερή αποστήθιση του σχολικού βιβλίου.

Η απόδοση των μονάδων ανά θέμα και ανά κεφάλαιο :

Α
Β
Γ
Δ
Σύνολο
Οξειδοαναγωγή
5

3
8
Θερμοχημεία

1


1
Χημική Κινητική

14


14
Χημκή Ισορροπία


9
9
Ιοντική Ισορροπία
10


16
26
Ατομική Θεωρία

10


10
Οργανική Χημεία
10

22

32
100


Είχε απολύτως διαχειρίσιμο υπολογιστικό μέρος ( η απάντηση των 100 mol στο Δ1 αιφνιδίασε αλλά το σχόλιο περί φυσικού αερίου επέτρεπε στον μαθητή να συνδυάσει την απάντησή του με την βιομηχανική χρήση του αερίου )

Για πρώτη φορά είδαμε συνθετική πορεία οργανικής ( Γ1 ) με εκκίνηση μια οργανική ένωση της καθημερινότητας και όχι μια από τις συνήθεις οργανικές ενώσεις των ανάλογων ασκήσεων. Το γεγονός αυτό απαιτούσε από τους μαθητές ψυχραιμότερη αντιμετώπιση από αντίστοιχα θέματα παλαιοτέρων χρόνων. Γενικότερη εκτίμηση αυτής της πρωτοτυπίας στο συγκεκριμένο είδος άσκησης δεν μπορεί να γίνει ακόμα, μιας που μπορεί να πάρει διαστάσεις στις οποίες δεν μπορεί να ανταποκριθεί η διδασκαλία του μαθήματος στην σχολική αίθουσα. Στα αξιοσημείωτα του συγκεκριμένου θέματος και το ερώτημα του ζητούμενου αντιδραστηρίου για την συγκεκριμένη συνθετική πορεία.

Οι ισορροπίες ( χημική και ιοντική ) έδωσαν συνολικά 35/100 του διαγωνίσματος. Ίσως ένα πολλαπλής επιλογής της ιοντικής ισορροπίας έπρεπε να δοθεί στην χημική ισορροπία, για να αποκατασταθεί και η «εξεταστική ισορροπία» της θεματοδοσίας.

Η εκτίμηση είναι ότι οι βαθμολογίες πάνω από 85 θα είναι περισσότερες από τις περσινές αλλά από 95 και πάνω θα είναι λιγότερες.

Θέματα --> εδώ

Ενδεικτικές Απαντήσεις --> εδώ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...