Δευτέρα, 10 Σεπτεμβρίου 2018

Θέματα ( και απαντήσεις ) επαναληπτικών εξετάσεων Χημείας 2018 ( Σεπτέμβριος )

Πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο 8/9/2018 επαναληπτικές εξετάσεις στο μάθημα της Χημείας για την Γ Λυκείου . Την ίδια ημέρα εξετάστηκαν στο ίδιο μάθημα και οι ομογενείς.

Τα θέματα για τις επαναληπτικές εξετάσεις είναι διαθέσιμα στο site του Υπουργείου εδώ 

Τα θέματα για τους ομογενείς είναι διαθέσιμα εδώ  ( διαφέρουν στο Α1-Α2 και Δ5 )

Η μοριοδότηση των θεμάτων Χημείας για τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου 2018 είχε την παρακάτω δομή

Οξειδό
Θερμό
Κινητική
Χημ.Ισορ
Ιοντική
Ατομική
Οργανική
1ο θέμα



5
10
5
5
2ο θέμα


4
4
9
8

3ο θέμα






25
4ο θέμα
8


5
12


Σύνολο
8
-
4
14
31
13
30

Θέματα που μου έκαναν εντύπωση :


Α2 :  Η παράξενη επιλογή (δ)

Β3.α. : «…την μικρότερη ηλεκτραρνητικότητα…»

Β3.γ : υδρογονοειδές

Β4 : εντυπωσιακή ( και πρωτότυπη ) παραλλαγή

Γ1 : η ονομασία «Π» προηγείται της αλφαβητικής σειράς κωδικοποίησης των οργανικών ενώσεων

Γ2.β : δεν βλέπω άλλον συνδυασμό που να δίνει 5 άτομα C .

Δ4.δ : πλήρης εξουδετέρωση ΡΔ

Δ5 : δείγμα – καθαρότητα – ποσοστά αντίδρασης

Θεωρώ ότι τα θέματα ήταν ( εκτιμώ ορθά ) δυσκολότερα των αντίστοιχων του Ιουνίου. Επαναλήφθηκε το πετυχημένο μοντέλο της σύνδεσης των θεμάτων με την καθημερινότητα. Τα θέματα απαιτούσαν κατανόηση ολόκληρης της ύλης ενώ δεν ζητήθηκε από τους μαθητές να απαντήσουν σε θέματα αποστήθισης. Το διαγώνισμα χαρακτηρίζεται και από την μεγάλη διασπορά της απόδοσης των μορίων που οδήγησε στο να μην υπάρχει ερώτημα / ζήτημα που να δίνει περισσότερα από 5 μόρια ( με εξαίρεση το συνθετικό «δέντρο» της οργανικής )

UPDATE 11/9/18 - 1:25 πμ
Ενδεικτικές απαντήσεις εδώ ( ελπίζω να μην έχω κάνει κάποιο λάθος στην πληκτρολόγηση )

14 σχόλια:

  1. Αντώνη καλησπέρα!
    1. Το πεντοξείδιο του βαναδίου είναι στερεό
    2. Σβήσε το Η από το οξο προπανικό νάτριο
    3. Στο 1,2 διμεθόξυ προπάνιο λείπει ένα Η (Δ)
    4. Δεν βρήκα κάτι άλλο!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε Αντώνη καλησπέρα.Στιs απαντήσειs έχετε γράψει ότι η κατάλυση είναι ομογενήs.O καταλύτηs είναι σε στερεά μορφή.Ετερογενήs δεν είναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς . ΕΓΩ έκανα λάθος ( είχα άλλη διατύπωση στα θέματα )

      Διαγραφή
  3. Το Δ5iβ είναι εκτός ύλης.
    Δεν υπάρχει καθαρότητα,οι θεματοδότες πρέπει να είναι προσεχτικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πω πω τι είστε εσείς !!!
    Βασίλη ευχαριστώ πολύ ( εκείνo το word του ylikonet με τίναξε )/ Ριξ'το αύριο μια ματιά ακόμα ;-)

    ΠΡΟΦΑΝΏΣ και η κατάλυση είναι ετερογενής . Στερεό καταλύτης / αέρια αντιδρώντα. ΣΟΡΡΥ για την αναστάτωση.

    Εκτός ύλης η καθαρότητα ? Χμ δεν ξέρω .
    Στο σχολικό βιβλίο υπάρχει η 35 :
    "... 10g ακάθαρτου χαλκού διαλύονται σε περίσσεια πυκνού θερμού
    διαλύματος H2SO4 και εκλύονται 3,36 L SO2 σε STP συνθήκες. Ποια η
    % περιεκτικότητα του ακάθαρτου Cu σε καθαρό􀍖 (Θεωρούμε ότι οι
    προσμίξεις δεν αντιδρούν με το H2SO4)..."

    Δεν ξερω εάν είναι προτεινόμενη ( από τις οδηγίες )

    ΤΟ Δ5 μου μοιάζει συνδυασμός της ( παραπάνω ) 35 και της 56β :
    " ...Av η οξείδωση του Hg γίνει σε διαφορετικές συνθήκες, ώστε να
    παράγεται μίγμα ενώσεων μονοσθενούς και δισθενούς Hg και 10g
    Hg οξειδώνονται πλήρως από 45 mL διαλύματος K2Cr2O7 1/3 M να
    βρείτε το % ποσοστό του Hg που οξειδώνεται σε Hg2+...."

    Ο συνδυασμός με την περίσσεια του ΗΝΟ3 νομίζω έδωσε το θέμα που θα θυμόμαστε ( καιρό ) από αυτό το διαγώνισμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η 35 είναι εκτός των περσινών οδηγιών,συμφωνώ με τον παρακάτω, ότι θα πρέπει να διευκρινιστεί, γιατί δεν "παίζουν" με θέματα Πανελληνίων.

      Διαγραφή
  5. Στην Α λυκείου πάντως οι οδηγίες λένε ξεκάθαρα να μην διδαχθούν ασκήσεις καθαρότητας.Και στη Γ δεν είναι στις προτεινόμενες ασκήσεις η άσκηση 35. Πρέπει να δοθεί διευκρίνηση αν είναι μέσα ή όχι. Αν έμπαινε στις κανονικές νομίζω θα είχαμε αναστάτωση καθώς πολλά παιδιά δεν θα είχαν λύσει παρόμοιες ασκήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχω απάντηση για όλα τα παραπάνω .
      Οφείλω να πω πως διδάσκω ασκήσεις καθαρότητας και ασκήσεις διαφορετικών προϊόντων. Οφείλω να πω πως δεν περίμενα συνδυαστική ανάμεσα σε αυτές τις δύο κατηγορίες ( ιδιαίτερα στην οξειδοαναγωγή )

      Οφείλω επίσης να πω πως κάθε φορά που η θεματοδοσία "παίζει" στο δυσδιάκριτο όριο του εντός - εκτός ύλης , το θέμα που προκύπτει είναι δύσκολο.

      Και μια απορία :
      Οι θεματοδότες θεώρησαν ότι ΔΕΝ καλύφθηκαν από την δυσκολία του Δ5.α και έβαλαν το ερώτημα που σχετίζονταν με την περίσσεια του ΗΝΟ3 ;
      Πόσο θα αφαιρούσε από την ουσία της άσκησης εάν η περίσσεια του ΗΝΟ3 ήταν δεδομένη ;

      Διαγραφή
    2. Συνάδελφε, άλλο εκτός ύλης άλλο δύσκολο,να τα διακρίνουμε αυτά, το συγκεκριμένο ήταν εκτός ύλης,με βάση την ύλη της Γ΄και τις οδηγίες για την ύλη της Γ΄.
      Εάν συνέβαινε σε κανονικές θα το κουβεντιάζαμε για πολλές ημέρες.
      Για φαντάσου τον Ιούνιο να βάλουν πηλίκο αντίδρασης, να βάλουν νόμο ταχύτητας;

      Διαγραφή
    3. Μου φαίνεται ότι έχεις δίκιο.

      Διαγραφή
  6. Αντώνη καλησπέρα!
    Εντάξει μου φαίνεται τώρα (εκτός αν έχει ξεφύγει κάτι ψιλό και δεν το βλέπω)!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εάν έχει ξεφύγει και από το "2ο χέρι " σου Βασίλη , ε τότε τι να πούμε !!!

      Και πάλι ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  7. Αντώνη σε χαιρετώ
    Συγνώμη για το μπέρδεμα με το αρχείο word στο θέμα Β2 (με έφαγε το copy paste ...)
    Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά να έχουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανένα πρόβλημα Χρήστο.
      Το λάθος ήταν δικό ΜΟΥ που βολεύτηκα με την μετατροπή . Η μετατροπή ήταν για άλλη χρήση και όχι για αυτην που έκανα εγώ.

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...