Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Η πρόταση του ΙΕΠ για το αναλυτικό πρόγραμμα Χημείας Γ Λυκείου ( 2019 - 2020 )

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δημοσιοποιεί την πρότασή του για τα Προγράμματα Σπουδών της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου όπως έχει αποσταλεί στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Η ανακοίνωση του ΙΕΠ περιγράφει την πρόταση που κατέθεσε στο Υπουργείο στις 21/12/2019

http://iep.edu.gr/el/component/k2/668-programmata-spoudon-g-lykeiou-protasi-iep

Δεν γνωρίζουμε εάν το Υπουργείο
- απορρίπτει
- εγκρίνει
- εγκρίνει μερικώς ( και ποια κομμάτια απορρίπτει )
την πρόταση του ΙΕΠ.

Για όσους καταλαβαίνουν ζούμε τον ορισμό των fake news όπως αυτά διοχετεύονται από τα κέντρα αποφάσεων ( τί είχες "Γιανη" τι είχα πάντα ) και αναπαράγονται από φιλικά ( sic ) προσκείμενα μέσα εξημέρωσης.



Το ΙΕΠ ξεκινά την πρόταση του ...

"... Το Πρόγραμμα Σπουδών της Χημείας στη Γ΄ τάξη του Γενικού Λυκείου έχει ως σκοπό να παρέχει στους μαθητές και τις μαθήτριες όλες εκείνες τις απαραίτητες γνώσεις, διαδικασίες και δεξιότητες που θα συμβάλλουν στην ολοκλήρωση του επιστημονικού εγγραμματισμού τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και ταυτόχρονα να αποτελέσει μια ικανοποιητική γνωστική βάση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχοι του Προγράμματος Σπουδών είναι:

  • Η καλλιέργεια της συνδυαστικής σκέψης, της κριτικής ανάλυσης, της μεταφοράς γνώσεων σε άλλα πλαίσια και της ερμηνείας φαινομένων της καθημερινής ζωής. Για τον λόγο αυτό δίνεται μεγάλη έμφαση στην ερμηνεία φαινομένων που απαιτούν συνδυασμό γνώσεων, συσχέτιση εννοιών, σύγκριση μεγεθών και διαδοχικών συλλογισμών (π.χ.: Περιοδικός Πίνακας – οξειδωτική ισχύ – ισχύς οξέων). 
  • Η εκτέλεση, αλλά κυρίως ο σχεδιασμός των πειραμάτων για τη μελέτη της χημικής συμπεριφοράς της ύλης. Οι προτεινόμενες δραστηριότητες αλλά και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα διατρέχονται από την προσπάθεια συσχετισμού του πειράματος/παρατήρησης με τους νόμους και τις αρχές της χημείας αναδεικνύοντας τη χημεία ως μια κατεξοχήν πειραματική επιστήμη. 
  • Κριτήριο για την επιλογή των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων και των περιεχομένων είναι να αναδειχθούν και να κατανοηθούν οι αρχές και ιδιαιτερότητες της επιστήμης της Χημείας καθώς και η άμεση σύνδεση των διδασκομένων με την ερμηνεία του φυσικού κόσμου, την πρόβλεψη φαινομένων, την τεχνολογία και την έρευνα....
Το ΙΕΠ σημειώνει " Ο καθορισμός της διδακτέας και εξεταστέας ύλης και οι σχετικές οδηγίες θα ακολουθήσουν".

αλλά δεν λέει ότι αυτό δουλειά άλλου ( του Υπουργείου Παιδείας ) για να μην μας θυμίσει την ύπαρξή του.



Το μεγάλο βέβαια ερώτημα είναι ποιο μέρος της ύλης που ανακοίνωσε το Υπουργείο θα ανήκει στην εξεταστέα ύλη του μαθήματος. Εάν η εξεταστέα ύλη ταυτίζεται με την ύλη του αναλυτικού προγράμματος , τότε θα μιλάμε για μια απίστευτη αύξηση σε ένα μάθημα που είναι ήδη στα "όριά του". Μπορεί να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας στα σχολεία αλλά οι μαθητές θα πρέπει σε 8 μήνες ( ή λιγότερο ? ) να κατανοήσουν , να μάθουν , να εμπεδώσουν και τελικά να διαγωνιστούν μεταξύ τους σε μια απίστευτα μεγάλη ύλη στην Χημεία + την ανάλογη αύξηση στα Μαθηματικά / Φυσική / Βιολογία.

Νέες θεματικές ενότητες ( drums pls )


  • Διαμοριακές δυνάμεις
  • Προσθετικές ιδιότητες των διαλυμάτων - ωσμωτική πίεση
  • Θερμότητα αντίδρασης – Πρότυπη ενθαλπία σχηματισμού – θερμιδόμετρα – Νόμος Hess – Νόμος Lavoisier Laplace
  • Αντιδράσεις Οξειδοαναγωγής ( όλες ? ) – Ημιαντιδράσεις
  • Ηλεκτροχημεία – Γαλβανικά στοιχεία – Πρότυπο δυναμικό – Ηλεκτρόλυση
  • Νόμος ταχύτητας— Μηχανισμός αντίδρασης
  • Πηλίκο αντίδρασης (Qc)
  • Επαγωγικό φαινόμενο
  • Οργανικές συνθέσεις ( ασαφές )


Το εντυπωσιακό είναι ότι το αναλυτικό πρόγραμμα που προτείνει το ΙΕΠ είναι σχεδον ολοιδιο με αυτό που ισχυε μέχρι τώρα !!!!

Κατεβάστε το ΦΕΚ 183Β/2015 και βρείτε τις διαφορές !!! Ελάχιστες !!!

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis/146007_deite-ta-nea-programmata-spoydon-ana-taxi-kai-mathima




Περισσότερα τις επόμενες ημέρες .

Το αναλυτικό πρόγραμμα είναι διαθέσιμο εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...