Ένα από τα δυσκολότερα ( κατά την άποψη μου ) θέματα που κλήθηκαν να απαντήσουν ( με αιτιολόγηση ) οι μαθητές που εξετάστηκαν στις επαναληπτικές εξετάσεις του 2020 ήταν το θέμα Β3.
Στο θέμα αυτό ζητήθηκε να προβλεφθεί ( 2 μονάδες ) και να αιτιολογηθεί ( 6 μονάδες !!! ) πως μεταβάλλεται η απόδοση μιας αμφίδρομης αντίδρασης της μορφής " 1 -> 2 " σε επίπεδο χημικής ( μοριακής ) ισορροπίας όταν αυξάνουμε την συγκέντρωση του αντιδρώντος σώματος.
και το αρχείο της ανάρτησης .
Γεια Αντώνη. Εντάξει, αφού έπεσε και αυτό σε πανελλαδικές, έστω και επαναληπτικές, τότε ... Συγκηνητική η αφιέρωση στον Παυλάρα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τη λύση: Θα ήθελα να πω ότι δε θεωρώ απαραίτητο να εξετάσεις τις δύο περιπτώσεις για να δείξεις ότι οδηγούν σε άτοπο. Από τη σχέση της Kc μπορείς να πεις ότι, αφού Kc σταθερή, όταν αυξάνεται το C τότε το κλάσμα α/1-α πρέπει να ελαττώνεται κι αυτό συμβαίνει όταν το α ελαττώνεται (ελάττωση αριθμητή, αύξηση παρανομαστή. Συμφωνείς;
Προφανώς και συμφωνώ , απλά φοβήθηκα ότι η μελέτη του κλάσματος α/1-α ως ενιαίου παράγοντα θα μπέρδευε τους μαθητές.
ΔιαγραφήΣυγκινητική...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης δεν είσαι συνεπής με τα λεγόμενά σου. Στην προηγούμενη ανάρτηση είπες ότι τελειώνεις με τη χημική ισορροπία. Όμως συνεχίζεις... φουριόζος! Χαχα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα όμως το εννοώ ... ( δηλαδή σχεδόν το εννοώ ).
ΔιαγραφήΕίναι δυνατόν η Ιοντική ισορροπία να μην έχει θεωρία Μοριακής Ισορροπίας ;
Μάλιστα για να "κουμπώσω" την πρώτη ανάρτηση της Ιοντικής με την τελευταία της Μοριακής Ισορροπίας , θα ξεκινήσω από την συμπύκνωση δ/τος ασθενούς ηλεκτρολύτη ( που έχει πάλι μετατόπιση προς τα δεξιά και μείωση του βαθμού ιοντισμού.
Ωχ, πολύ δυνατό ξεκίνημα βλέπω. Φαντάζομαι τη συνέχεια...!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα. Προτείνω αλγεβρική λύση ως εξής: Από τη σχέση της Kc λύνουμε το τριώνυμο με μεταβλητή το α και η αποδεκτή λύση βρίσκεται (η άλλη απορρίπτεται ως αρνητική): α=2Κc/(ρίζα (Κc τετράγωνο + 4c.Κc)+Kc), oπότε όταν C αυξάνεται τότε ο παρονομαστής αυξάνεται οπότε το α ελαττώνεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλικά
Με εκτίμηση
Νίκος Φουρνογεράκης
Καλησπέρα (σας) Νίκο ,
ΑπάντησηΔιαγραφήπροφανώς τα μαθηματικά δίνουν την απόλυτη λύση ( μονοτονία κτλ ) απλά έχω ενδοιασμούς εάν οι μαθητές μπορούν να ακολουθήσουν όλη αυτην την μαθηματική μελέτη σε ένα θέμα Χημείας.
Ειδικά με τόση ύλη ( + τις εποχές που ζούμε )
Πολύ σωστό και αυτό! Είναι και τα παιδιά Υγείας.
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή