Αν και νομίζω ότι κάνω λάθος που συνδέω το "χρώμα" με τη συχνότητα ( νομίζω καλύτερα θα ήταν να μιλήσω για το μήκος κύματος ) η ουσία βρίσκεται στην εύρεση των σχέσεων που συνδέει τις συχνότητες των πιθανών φωτονίων που εκπέμπονται κατά την επαναφορά του ηλεκτρονίου που βρίσκεται στην στιβάδα Μ προς τη θεμελιώδη κατάστασή του.
Το βίντεο που ακολουθεί εστιάζει και στο σχήμα του μηχανικού ανάλογου του πρότυπου Bohr όπως αυτό παρουσιάζεται στο σχολικό βιβλίο :
ενώ επίσης λύνεται το θέμα Α4 του διαγωνίσματος των πανελλαδικών εξετάσεων 2020 ( Ιούνιος - Νέο σύστημα )
Καλημέρα Αντώνη
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραίος συσχετισμός ανάμεσα στα διαδοχικά ΔΕ και στο σχήμα του σχολικού βιβλίου!!
αν και δε νομίζω οι θεματοδότες να είχαν προσέξει το σχήμα όπως εσύ και να στηρίχτηκαν εκεί να βάλουν το θέμα..(μακάρι να κάνω λάθος)
Σε κάθε περίπτωση με τον συσχετισμό που έκανες το θέμα θεωρείται εντός σχολικού βιβλίου!!
και αυτό με το άπειρο ίσως.. όπως λες ποτέ δεν ξέρεις...
Καλησπέρα Μανώλη , ( ευχαριστώ για τον σχολιασμό )
ΑπάντησηΔιαγραφήη προσπάθεια ερμηνείας των προσθέσεων των ( συγκεκριμένων ) θεματοδοτών έχει φτάσει στα όρια εδώ και καιρό.
Ας πούμε ότι έχουμε ως θέμα :
"Να βρεθεί το μέγιστο μήκος κύματος του φωτονίου που μπορεί να παρατηρηθεί από την αποδιέγερση μιας δέσμης ατόμων που όλα έχουν το ηλεκτρόνιό τους στη στιβάδα Ν κτλ κτλ "
Θεωρείς ότι ένας μαθητής μπορεί να πει ότι ... λmax ... Εφωτ (min) ... |ΔΕ|min ... από το σχήμα του σχολικού βιβλίου 206 ... όσο πιο ψηλά ... |Ε4 - Ε3| ...
ή πρέπει να βρει τις εκφράσεις λ για τα 6 διαφορετικά φωτόνια ?
Επαναληπτικές 2020 - παλαιό σύστημα
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέμα Α
Α4 Το μεγαλύτερο μήκος κύματος της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας που
εκπέμπεται από ένα υδρογονοάτομο παρατηρείται κατά τη μετάβαση του
ηλεκτρονίου μεταξύ των ενεργειακών σταθμών:
α. 7 σε 6
β. 7 σε 1
γ. 4 σε 3
δ. 3 σε 4
Αυτό ακριβώς εννοώ Αντώνη. Σαφώς το σχήμα δεν είναι τόσο ισχυρή απόδειξη όσο τα μαθηματικά, και θεωρώ ότι το σχήμα κατανοείται περισσότερο αν γίνουν και οι διαφορές.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ για να καταλάβεις πριν το συσχετισμό σου με το σχήμα του σχολικού βιβλίου θεωρούσα το θέμα εκτός και τώρα με αφορμή την παρουσίαση σου βρήκα κάτι να <> την ύπαρξη του θέματος.
Ο θεματοδότης λοιπόν στέκεται εν μέρη τυχερός γιατί με βάση το σχήμα του σχολικού και τον συσχετισμό που κάνεις έχει από κάπου να πιαστεί...
στο παραπάνω σχόλιο στα εισαγωγικά λείπει η λέξη : δικαιολογήσω (δεν ξέρω γιατί δεν γράφτηκε)
ΑπάντησηΔιαγραφή