Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2016

Θέματα ( και απαντήσεις ) Επαναληπτικών Εξετάσεων Χημείας Γ Λυκείου 2016 ( Νέο και Παλαιό σύστημα )

Επαναληπτικές εξετάσεις στην Χημεία σήμερα ...

Τα θέματα και οι λύσεις είναι διαθέσιμα ...


... τα θέματα του ΝΕΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
... τα θέματα του ΠΑΛΑΙΟΥ  ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ 

Σύντομες / βιαστικές / και ελπίζω όχι λανθασμένες απαντήσεις τις εξετάσεις του ΝΕΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Θέμα Α
γ-δ-α-β-α

Θέμα Β
Β1 : δ
Β2 : i-4 , ii-3 , iii-2 , iv-1
B3 : Λ-Λ-Λ-Σ

Θέμα Γ
Γ1 : ....Α : προπένιο .... Δ : αιθανάλη
Γ3 : 0,1 mol - 0,25 mol CH3CH2CH=O ( προπανάλη )

Θεμα Δ
Δ1 : 3/11 - 1/8 - εξώθερμη
Δ2 : 10^-5
Δ3 : 0,01 mol
Δ4 : 10 - Κόκκινο

... ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ


Θέμα Α
γ-δ-γ-δ-α

ΘΕΜΑ Β
Λ-Σ-Σ-Λ-Λ

ΘΕΜΑ Γ
Γ1 : Α : μέθυλο προπένιο …. Ε : HCHO
Γ2 : Π : 1-προπανόλη ….. 2-προπανόλη …. 2,24 L …. 6g

ΘΕΜΑ Δ
Δ1 : 3 – 10-3 – 14,85

Δ2 : x=2 , 0,05 L , 8,5

9 σχόλια:

  1. Κύριε Μπαλτζόπουλε καλησπέρα,
    στο Θέμα Δ2.β. του παλαιού συστήματος μήπως ο όγκος είναι 0,05L;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχετε δίκιο ( είχα βάλει ως απάντηση τον όγκο που θα αποκτήσει το τελικό διάλυμα )
    Το διόρθωσα .

    Σας ευχαριστώ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αντώνη έχω μια ένσταση με την απάντηση στο Δ4 του νέου συστήματος.
    Αναφέρομαι στο χρώμα που θα αποκτήσει το διάλυμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γνωρίζω την άποψη σου Αντώνη αλλά έχω διαφορετική θέση . Η διαφορά του ανοικτού διαστήματος (7,9) με το κλειστό διάστημα [7,9] δίνει προσδίδει στο εύρος δράσης του δείκτη έναν τόνο ακρίβειας που θα ήταν ασύμβατη με την αρχή από την οποία προέκυψε το +-1.
    Ο κανόνας του 10πλάσιου των συγκεντρώσεων των συζυγών μορφών του δείκτη ( των "φορέων χρώματος" που λέω εγώ ) είναι εμπειρικός.
    Γιατι να είμαστε τόσο ακριβείς σε μαθηματικές εκφράσεις που προέρχονται από εμπειρικές παραδοχές ?
    Σε ποιον δείκτη ισχύει το πραγματικά το +-1 ώστε να απαιτούμε τόση ακρίβεια ;

    Αλλά ακόμα και εάν έπρεπε να είμαστε απόλυτα ακριβείς .... εάν ο δείκτης γίνεται ξεκάθαρα κόκκινος στο pH=9,000000001 ... στο pH=9 θα τον χρωμάτιζες πορτοκαλί ή κάποια μορφή ενδιάμεσου ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αντώνη η ένστασή μου είναι στο ποια απάντηση πρέπει να δώσει ο μαθητής. Πιστεύω ότι είναι απαράδεκτο για ένα Χημικό να ρωτάει τον μαθητή στις εξετάσεις τι χρώμα θα πάρει το διάλυμα σε αυτή την οριακή τιμή. Συμφωνώ ότι στην πραγματικότητα το διάλυμα θα χρωματιστεί κόκκινο. Αλλά όταν το βιβλίο σου αναγράφει ότι πρέπει pH>9 για να γίνει κόκκινο τότε ο μαθητής απαντά ότι το pH=9 δεν είναι μεγαλύτερο από το 9 οπότε θα αποκτήσει το ενδιάμεσο χρώμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αντιστρέφω το ερώτημα ...
    Ποιά είναι η μικρότερη τιμή pH για την οποία το διάλυμα αποκτά χρώμα κόκκινο ?
    Εάν δεν δεκτείς την τιμη 9 , το παραπάνω ερώτημα δεν έχει απάντηση μιας που δεν μπορεί να οριστεί ο επόμενος αριθμός του 9.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το διάλυμα αποκτά κόκκινο χρώμα σε οποιαδήποτε τιμή pH>9.
    Σου ξαναλέω όμως ότι η συζήτηση αυτή είναι παράλογη.
    Τι εξυπηρετεί αυτή η τόσο οριακή τιμή.
    Στην ουσία της Χημείας δεν προσφέρει τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορώ να διαφωνήσω ...

      Σήμερα έκανα εξετάσεις αίματος και τα τριγλυκερίδια ήταν 200 με φυσιολογικές τιμές 100-200.
      Είμαι καλά ή να έχω το νού μου ?
      Οπως καταλαβαίνει το "πρόβλημα" δεν είναι - αποκλειστικά - χημικό .

      Διαγραφή
  8. Kαλημέρα Αντωνάδες.
    Απολαυστικοί όπως πάντα!!!
    Μόλις ανακάλυψα την κουβέντα σας.Μάλλον τότε πετούσα χαρταετό...

    Ξεχνάτε και ποιο χρώμα είναι το κόκκινο.Είναι τα 700nm είναι τα 690nm 660nm;
    Kαι αν ο πειραματιστής είναι δαλτωνικός;Kαι αν ο πειραματιστής είναι γυναίκα τι κόκκινο είναι της φωτιάς το κεραμιδί το ουίσκυ το το το....

    Υ.Σ.Κάποτε είχα 800+++(έβγαλε τίλτ το μηχάνημα) στα τρυγλικερίδια λες να τη γλίτωσα στο τσάφ.....

    Αντε και καλό χειμώνα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...