Πέμπτη, 16 Ιουνίου 2016

Στατιστικά Πανελληνιων Εξετάσεων 2016 - Γενικό σχόλιο ( αλλά και ειδικότερα για την Χημεία )

Δημοσιεύτηκαν σήμερα 16 Ιουνίου 2016 τα στατιστικά των επιδόσεων των μαθητών που συμμετείχαν στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις . Μια πρώτη ανάγνωση των στατιστικών οδηγεί στο συμπέρασμα ότι τα «γέλια και χαρά» της αυριανής ανακοίνωσης των βαθμών θα ακολουθήσει προβληματισμός στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού .

Ένα παλιό ρητό των καθηγητών είναι ότι σε κάθε πανελλήνιες υπάρχουν δάκρυα χαράς και δάκρυα λύπης. Πάντα ελπίζουμε τα δάκρυα χαράς να είναι τελευταία αλλά φέτος μοιάζει να προηγούνται ( με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό )

Τα δάκρυα χαράς …
Φέτος μοιάζει να έχουν γράψει καλύτερα οι μαθητές. Τον τόνο δίνουν η Φυσική και τα Μαθηματικά αλλά και η Έκθεση που επέτρεψε σε ένα 60% να έχουν ένα βαθμό που θα δεν μπορούσε να χαρακτηριστεί κακός .
·      
  •  Τα ποσοστά που αναφέρονται στο περσινό σύστημα προκύπτουν από την άθροιση των μαθητών της Θετικής και της Τεχνολογικής ( Ι και ΙΙ ) και επιμέριση των επιδόσεων τους επί του συνόλου των μαθητών. 

Πέρυσι στην Φυσική αρίστευσε ( 18-20 ) το 9% των μαθητών (Θετική + Τεχνολογικές ) ενώ φέτος το ποσοστό για την ίδια περιοχή αγγίζει το 28%. 




Θα τολμήσω να κάνω μια τοποθέτηση επί της επίδοσης των μαθητών στα Μαθηματικά που θα είναι ίσως "κόντρα" στο όσα δείτε σαν "πρωτοσέλιδα" σε διάφορα site και blog. Έχω την αίσθηση οι μαθητές της Θετικής διαχειρίστηκαν καλύτερα τα θέματα των Μαθηματικών από ότι οι μαθητές της περσινής θετικής παρόλο φέτος που φέτος έλειπαν οι μαθητές που στόχευαν τις Ιατρικές σχολές ( και που είναι "παραδοσιακοί αριστούχοι" ).


Με τους μιγαδικούς αριθμούς αλλά και την συνάρτηση ολοκληρωμα εκτός ύλης είχαν 2,5 μήνες περισσότερο να μελετήσουν τα 3/4 της περσινής ύλης. Βέβαια με το 78% των μαθητών των Οικονομικών - Πληροφορικής να ( καταφέρνει ??? ) γράφει κάτω από 10 μην περιμένετε να υπάρξει άλλο θέμα συζήτησης πέρα από αυτό.

Στα της Χημείας ...



Αυτό δείχνει ότι οι μαθητές ανταποκρίθηκαν εξαιρετικά στην εξέταση στο μάθημα της Χημείας . Παραφράζοντας μια παλιά έκφραση γράφω ότι «6500 μαθητές που έχουν γράψει πάνω από 95 δεν μπορεί να κάνουν λάθος». Η επιτυχία των μαθητών στο μάθημα της Χημείας λαμβάνει μεγαλύτερες διαστάσεις εάν σκεφτεί κανείς ότι πολλοί μαθητές που πήραν την Θετική κατεύθυνση ήταν πλημμελώς προετοιμασμένοι στην Χημεία όσο αναφορά την ύλη της οργανικής ( που βασικά σημεία της και βασικές γνώσεις της / τεχνικές επίλυσης διδάσκονται στο μάθημα Γενικής Παιδείας στην Β Λυκείου ). Ιδιαίτερα συγχαρητήρια σε αυτά τα παιδιά που μπόρεσαν και ανταπεξήλθαν στην πρόκληση του μαθήματος.

Επιστρέφοντας στα της Χημείας βλέπουμε μια επανάληψη του περσινού σκηνικού στα ποσοστά των επιδόσεων των μαθητών αλλά όπως είπα και πιο πάνω όλα αυτά γίνονται επί 28000 μαθητών και όχι επί 12000.

   

Ενώ και γενικότερα θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Χημεία ήταν το μάθημα που δυσκόλεψε λιγότερο τους μαθητές 


Και ένα γενικό σχόλιο για το τέλος ...

Αυτό που κρίνει μια εξέταση είναι η διακριτική της ικανότητα και μόνο αυτό. Κατάφεραν τα φετινά διαγωνίσματα των πανελληνιών να διακρίνουν τους μαθητές ?

Η άποψη μου είναι πως όχι . Όσο αποτυχημένα ήταν τα θέματα "υπερπαραγωγές" των προηγούμενων ετών ( από τα λιπαντικά μέχρι την εφαρμογή των 10 ΘΜΚΕ/ΑΔΜΕ στην ίδια άσκηση ) άλλο τόσο αποτυχημένα είναι και τα φετινά "low budget" θέματα. 

Το σύστημα εχει βαλτώσει είτε γιατί έχει κατασκευαστικά λάθη είτε γιατί δεν υπάρχει κάποιος ( ή δεν έχει τα guts ) να το εφαρμόσει σωστά ( it's up to you ... όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ). 

Καλό Καλοκαίρι ... ( wake me up when September ends )

 


ΥΓ από αύριο άρχίζει η "μάχη του μηχανογραφικού" . Η ασφαλέστερη συμβουλή είναι να κάνεις μηχαγραφικό σαν να έχεις 20000 μόρια . Νταξ' μερικοί τα έχετε ... 

2 σχόλια:

  1. Πολύ αναλυτική και σωστή η παρουσίαση!
    Συμφωνώ απόλυτα ότι τα φετινά θεματα Χημειας (κι όχι μόνο) δεν είχανε την απαιτούμενη διαβάθμιση. Αυτό είναι άδικο γιατί έτσι οι υψηλόβαθμες σχολές κρίνονται στις λεπτομέρειες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετική ανάλυση, εξαιρετική δουλειά! Οι ειδικοί του υπουργείου αγνοούν ή απλώς δεν δίνουν δεκάρα, πως οι πανελλαδικές βασίζονται στον ανταγωνισμό. Όποιος γράψει καλύτερα παίρνει το εισιτήριο και όχι όποιος γράψει απλά έναν καλό βαθμό. Τα στατιστικά αυτά δείχνουν πως θα ευνοηθούν οι τυχεροί και όχι απαραίτητα οι ταλαντούχοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...