Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2020

Θέματα Επαναληπτικών Πανελλαδικών εξετάσεων ( Σεπ 2020 )

 Θέματα Επαναληπτικών εξετάσεων ΓΕΛ ΝΕΟ σύστημα ( Σεπτέμβριος 2020 )

         

Θέματα Επαναληπτικών εξετάσεων ΓΕΛ ΠΑΛΑΙΟ σύστημα ( Σεπτέμβριος 2020 )



και επειδή - μάλλον - έχω καταλήξει γραφικός , λέω να μην σχολιάσω με δικά μου λόγια τα θέματα αλλά να αναδημοσιεύσω τα σχόλια της κ. Φιλλένιας Σιδέρη όπως τα δημοσίευσε στο blog της 

Γράφει η κ. Σιδέρη ...


ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕς ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΕΝΟΣ ΑΛΛΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

Ξεκινώ από το γεγονός ότι για λόγους ισοτιμίας των υποψηφίων του Ιουνίου και του Σεπτεμβρίου, τα θέματα ΟΦΕΙΛΑΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ και ως προς αυτό ήταν συνεπή.

Τα θέματα της Χημείας Κατεύθυνσης στις επαναληπτικές εξετάσεις του 2020,  είναι για μια ακόμη φορά εξαιρετικά απαιτητικά τόσο ως προς την ποσότητα, όσο και ως προς τον βαθμό δυσκολίας, αλλά χωρίς λάθη και χωρίς παγίδες στις εκφωνήσεις και με καλύτερη κατανομή ως προς τον βαθμό δυσκολίας, κατά την εκτίμηση μου, δηλαδή βελτιωμένα σε σχέση με τις εξετάσεις του Ιουνίου.

Παρόλα αυτά υπάρχουν ερωτήματα που δεν μπορούν να απαντηθούν με βάση τις γνώσεις που οι μαθητές έχουν, ακόμη και αν έχουν εξαντλήσει ότι προβλέπει το ΑΠΣΧ και κυρίως τα ερωτήματα των ασκήσεων δεν είναι κλιμακούμενης δυσκολίας. Εκτιμώ ότι είναι βαθύτατα αντιπαιδαγωγικό το 1ο ερώτημα μιας άσκησης ή το πρώτο ερώτημα πολλαπλής  να είναι και το πιο δύσκολο, διότι ο στόχος της εξέτασης που είναι η αξιολόγηση των γνώσεων και των ικανοτήτων του μαθητή δεν επιτυγχάνεται, καθώς ο αιφνιδιασμός μπορεί να λειτουργήσει παραλυτικά.

Για άλλη μία φορά τα θέματα απευθύνονται στους μαθητές και τις μαθήτριες ενός άλλου Λυκείου και δεν έχουν επαφή με την σχολική πραγματικότητα της Ελλάδας. Στην Ελλάδα η διδασκαλία της Χημείας στο Γυμνάσιο είναι ανύπαρκτη, στην Α Λυκείου μετά τις καταστροφικές περικοπές της ύλης του 2016 χαρακτηρίζεται από έλλειψη συνοχής και συνέχειας και στην Β Λυκείου μετά τις περικοπές και την ένταξη της στα μαθήματα β κατηγορίας -μη εξεταζόμενα με τον νόμο Γαβρόγλου και πάλι ανύπαρκτη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες φτάνουν  στην Γ Λυκείου χωρίς στέρεο γνωστικό υπόβαθρο και κυρίως χωρίς να έχουν αναπτύξει τρόπο να σκέπτονται και φυσικά χωρίς καμία εργαστηριακή εμπειρία και καλούνται να τα αποκτήσουν στην Γ Λυκείου παράλληλα με έναν μεγάλο όγκο ύλης για τον οποίο δεν είναι προετοιμασμένοι.   

Κατά την εκτίμηση μου η εξέταση σε τέτοιου είδους θέματα:

1.  Καθιστούν το μάθημα της Χημείας εξαιρετικά αντιπαθητικό στους υποψήφιους και προκαλούν την απογοήτευση τους καθώς δεν βλέπουν τα αποτελέσματα να είναι ανάλογα της προσπάθειας που έχουν καταβάλει, όταν μεμονωμένα και αποκλειστικά εμφανίζονται στην Χημεία. Επίσης τα θέματα αυτά διευρύνουν σημαντικά τις ανισότητες στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αποκλείοντας τους υποψήφιους από τις κοινωνικά και οικονομικά χαμηλότερες τάξεις που δεν μπορούν να υποστηρίξουν εκτεταμένη φροντιστηριακή υποστήριξη.

2. θα έπρεπε να είναι αποτέλεσμα αλλαγής φιλοσοφίας του εκπαιδευτικού συστήματος, δηλαδή του περιεχομένου σπουδών και τρόπου εξέτασης ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ και με ΕΦΑΡΜΟΓΗ από τα ΑΠΣ της Α Λυκείου.

3. θα έπρεπε να συνοδεύεται από αλλαγή του υποστηρικτικού υλικού των μαθητών και μαθητριών, σχολικά βιβλία, διαγωνίσματα, προτεινόμενα θέματα αντίστοιχης φιλοσοφίας, όπως συμβαίνει στα αντίστοιχα συστήματα του εξωτερικού και φυσικά από ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ η οποία θα οριοθετεί και θα διασφαλίζει την συμβατότητα τους με την παρεχόμενη εκπαίδευση.

 


1 σχόλιο:

  1. Καλησπέρα Αντώνη και καλή σχολική χρονιά. Όντως τι να σχολιάσεις αφού δεν γίνεται τίποτε. Τρομάζω στην ιδέα ότι κάποια στιγμή πρέπει να δείξω στους φετινούς μαθητές τα θέματα 2019 και 2020.
    Υ.Γ. το τρυγικό καλιονάτριο είναι όλα τα λεφτά!!!
    Τα λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...