Ουφφφ τι χρονιά και αυτή !!!
Προφανώς καταλάβατε όλοι ότι φέτος ζορίστηκα πάρα ( μα πάρα
) πολύ. Δεύτερη ( ή τρίτη ; ) χρονιά εγκλεισμού , άπειρη ύλη , μισογεμάτα ( ή
μισοάδεια ; ) τμήματα.
Με τον ένα ή άλλο τρόπο η χρονιά έφτασε στην ολοκλήρωσή της και
σήμερα επέστρεψα από το «ετήσιο σεμινάριο διδακτικής της Χημείας» όπως συνηθίζω
να αποκαλώ τη διαδικασία της βαθμολόγησης των γραπτών των πανελληνίων.
Ας μπούμε «στο ψητό» …
Οι επιδόσεις ( μόρια - % ποσοστό ) των υποψηφίων όπως αυτές αποτυπώθηκαν στη βαθμολόγηση από το Β.Κ.xx στο οποίο συμμετέχω ως βαθμολογητής στο μάθημα της Χημείας έχουν την παρακάτω μορφή :
Τα στοιχεία αντλήθηκαν από :
- - 200 γραπτά
- - 10 βαθμολογητές
- - 1η βαθμολόγηση
Η εικόνα σχεδόν ταυτίζεται με την αντίστοιχη περσινή , έχοντας
:
- - Εκτιμώ πιο εύκολα θέματα
- - Σημαντικά μεγαλύτερη ύλη
- - Εξαιρετικά πιο δύσκολες συνθήκες μάθησης ( και μόνο η αναφορά στο γεγονός ότι οι μαθητές που εξετάστηκαν φέτος στη Χημεία ΔΕΝ είχαν ξανά εξεταστεί ΠΟΤΕ γραπτώς στο μάθημα ΣΕ ΟΛΗ την πορεία τους στη Β’ βάθμια εκπαίδευση , αρκεί για να περιγράψει την δυσκολία των φετινών πανελληνίων ).
Ειδικότερα στα θέματα :
ΘΕΜΑ Α
Μόνο το 30 % των υποψηφίων παίρνει 25/25 στα 5 πολλαπλής
επιλογής του Α’ θέματος.
ΘΕΜΑ Β
Β1 : Ώρες-ώρες αναρωτιέμαι προς πρέπει
να είναι ο αντικειμενικός στόχος της διδασκαλίας μου στην ενότητα της ιοντικής
ισορροπίας. Πάρα πολλές «αστοχίες» στο 1ο «βητάρι» που κάνει ο κάθε ένας
από εμάς μέσα στις σχολικές αίθουσες. Αραίωση υδατικού δ/τος ασθενούς ηλεκτρολύτη
και το τι διαβάσαμε δεν περιγράφεται !!! Μειώνεται η [HCOOH] ( ναι με αγκύλη !!! ) και η
ισορροπία πάει προς τα αριστερά και μειώνεται η [Η3Ο+] … αραιώνεται
όξινο δ/μα άρα το pH αυξάνεται άρα η [Η3Ο+] μειώνεται ( ποιο είναι το αποτέλεσμα και ποιο το αίτιο )… Ευτυχώς
ο θεματοδότης έδωσε 2 μόρια και έτσι μας έδεσε τα χέρια στη βαθμολόγηση ( αν
και μερικοί μαθητές προσπάθησαν πάρα πολύ για να μας βγάλουν από τα ρούχα μας ).
Ο θεματοδότης δίνει την τιμή 0,1 Μ για να δείξει ότι το δ/μα είναι ένα τυπικό
δ/μα και οι μαθητές το παίρνουν ως δεδομένο για την επίλυση του θέματος.
Β2
Όποιος τοποθετεί ιόντα στον Π.Π. και
εξάγει αποτελέσματα από αυτό, παίρνει ΟΛΟΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΜΗΔΕΝ. End of story.
Β4
Μόνο το 22 % παίρνει 4 έως 5 (
από τα 5 ) μόρια που δίνει το συγκεκριμένο θέμα. Το Β4(β) είναι λυμένο ( μέχρι
το τέλος ) από ελάχιστους μαθητές.
Θα ήθελα να προσθέσω εδώ ότι μετά από πάρα πολύ καιρό έχουμε θέμα που εστιάζει στο χημικό πρόβλημα χωρίς να δίνει σημασία στις χημικές ενώσεις που συμμετέχουν. Οι χημικές ουσίες εμφανίζονται ως Α , Β , Γ ( θυμάστε ακόμα τα σύμπλοκα του νικελίου ; ) και το ερώτημα τίθεται επί της ουσίας χωρίς περιττές χημικές λεπτομέρειες.
Δ2
Μόνο το 17 % παίρνει πάνω από 4
μόρια σε μία άσκηση του σχολικού βιβλίου που εγώ την έχω λύσει τουλάχιστον 3 φορές
μέσα στη σχολική αίθουσα. Δύο τον Γενάρη και μια στην επανάληψη !!! Προφανώς κάτι δεν κάναμε ( ή έκανα ) καλά.
Δ3(ii)
Το 86 % των ων παίρνει ΜΗΔΕΝ στο συγκεκριμένο θέμα. Προφανώς
( και τα αποτελέσματα θα επιβεβαιώσουν τα γραφόμενά μου ) το «παιχνίδι» δεν θα
παιχτεί στις 5 μονάδες που δίνει το συγκεκριμένο θέμα. Απαράδεκτο θέμα που αποδίδει
5 μονάδες «γοήτρου». Για άλλη μια φορά η μάχη δεν δίνεται ( ορθώς ) στο 100αρι.
Τελικά μετά από 25 χρόνια διδασκαλίας της Χημείας ( τόσο στο ιδιωτικό όσο και
στο δημόσιο τομέα ) διαπιστώνω ( έντρομος ) ότι αντί να κλείνουμε θέματα …
ανοίγουμε. Άϊντε και του χρόνου με πολυκαρβοξυλικά και πολυδροξυλικά παράγωγα ενώσεων
με άγνωστο βαθμό ακορεστότητας.
Τι κρατάω από τις φετινές
πανελλήνιες …
- - ( Ξανά ) την τοποθέτηση ιόντων στον Π.Π.
- - Την ισοστάθμιση χωρίς απλοποιήσεις στην χημική εξίσωση της οξειδοαναγωγής ( και όμως !!! )
- - Τη λανθασμένη απάντηση ότι οξειδωτικό είναι το S και το Ν αντί του H2SO4 και του HNO3
- - Το μέσο της ογκομέτρησης που τελικά δεν είναι μέσο.
Καλά αποτελέσματα και καλό
καλοκαίρι.
Γεια σου Αντώνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες που μας δίνεις κάθε χρόνο.
Πέρα από όλα τα άλλα πρέπει να μας προβληματίσει η μη ανταπόκριση σε χιλιοειπωμένα θέματα όπως το Β1 και φυσικά η μικρή επιτυχία στο Α θέμα.
Καλό καλοκαίρι και τα λέμε.
Σάββας.
Γεια και σε εσένα Σάββα.
ΔιαγραφήΣτο Β1 (α) μα λυπήθηκε ο θεματοδότης δίνοντας 1 + 1 μόριο δηλαδή χωρίς να μας αφήνει περιθώριο σοβαρής διόρθωσης.
Γραφει ο μαθητής "... λόγω της προσθήκης νερού , η θέση ισορροπίας μετατοπίζεται προς τα δεξιά ( σωστό ) άρα η απόδοση αυξάνεται ( σωστό )..." ... έχοντας μια (1) μονάδα πρέπει να την δώσω ( αίντε να σημειώσω ότι "μου χρωστάει" ) παρόλο που εγώ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΟΜΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ από την απάντησή του. Εάν είχα 3 μόρια να αποδώσω θα του έδινα 2 αλλά στο 1 παίρνει 1.
Συνεχίζει ... "...το δ/μα είναι όξινο και με την αραίωση του το pH αυξάνεται άρα η συγκέντρωση των Η3Ο+ μειώνεται γιατί είναι ο αντίθετος λογάριθμος ..." Εαν είχα να αποδώσω 3 μόρια θα του έδινα 1,5 αλλά έχω 1 μόριο ( άιντε να σημειώσω ότι μου "χρωστάει" πάλι ).
Οποτε του βάζω 2 στα 2 ενώ εάν είχα 6 μόρια θα έπαιρνε 3 με 4.
Βλέπς ;