"Το καλοκαίρι ετούτο
άμα το πηδήσαμε
Γι άλλα δέκα χρόνια
άιντε καθαρίσαμε
Κόμμα και ρετσίνα
κι άσματα επινίκεια
Είμαι δεκαεξάρης
σας γαμώ τα Λύκεια
…
Παραφράζοντας Διονύση
Σαββόπουλο
«Έδωσα πανελλήνιες το
2019 … θα σέβεστε»
Ανώνυμο αλάνι 14/6/2019
Πριν ξεκινήσω θα ήθελα να κάνω
ένα γενικότερο σχόλιο για τις πανελλήνιες εξετάσεις της φετινής χρονιάς στην
Θετική κατεύθυνση.
Ειλικρινά , για πρώτη φορά στην
σχεδόν 25ετή εκπαιδευτική μου πορεία ως καθηγητής Χημείας , τόσο
στον ιδιωτικό τομέα ( φροντιστήριο ) όσο και στο δημόσιο σχολείο δεν έχω συναντήσει
τόσο θεματοδοτικό μένος απέναντι στους μαθητές. Φέτος οι μαθητές της θετικής
κατεύθυνσης «έφαγαν το ξύλο της αρκούδας».
Αδιανόητα διαγωνίσματα … με
ασαφής εκφωνήσεις , παραπληνητικά σχήματα , μαθηματικά συστήματα 7x7 και όλα αυτά μέσα σε
διαγωνίσματα που ακόμα και εάν τα έλυναν «μονοκοντιλιά» ο χρόνος δεν θα τους αρκούσε.
Τραγικές καταστάσεις αλλά γιατί
όλα αυτά ;
Εγώ θα τολμήσω να πάρω πολιτική
θέση. Ξέρω ότι σε ένα blog
Χημείας δεν θέλετε να διαβάσετε μια πολιτική θέση. Αν σας ενοχλεί μπορείτε να
σταματήσετε. Σας ζητώ συγνώμη και ελπίζω να συνεχίσετε να με διαβάζετε και στην
επόμενη ανάρτησή μου.
Είναι φανερό ότι υπάρχει ένας
«ιερός πόλεμος» απέναντι στην αριστεία. Υπάρχει ένα πόλεμος προς αυτόν που αποκαλούμε
γενικώς «καλός μαθητής».
Εννοείται ότι δεν έχει υπάρξει
δυσκολότερη εξέταση στο σύνολο των μαθημάτων της θετικής κατεύθυνσης ever. ( μεμονωμένα ή
αθροιστικά )
Εννοείται ότι δεν έχει υπάρξει
μεγαλύτερη αντίδραση επιστημονικών ενώσεων τόσο για τα θέματα όσο και για την
διόρθωση των γραπτών. Αποσπασματικά :
- - Η ένωση των μαθηματικών διαμαρτύρεται για τα θέματα αλλά και για την διόρθωση
- - Η ενώσεις των φυσικών ( ΕΕΦ και ΕΕΦΕΕ ) για την θεματοδοσία .
- - Υπάρχει αναπάντητη επώνυμη καταγγελία του προέδρου της ΕΕΦ ότι οι λύτες της Φυσικής ( καθηγητές με πολύχρονη εμπειρία ) έκαναν 2 ώρες για να λύσουν τα θέματα της φυσικής ΚΑΙ ότι το γεγονός αυτό αγνοήθηκε
- - Η ένωση των χημικών «θάβει» την σημερινή θεματοδοσία.
- - Η πρώτη «παρτίδα» ( με την οποία εξετάστηκαν οι φυσικώς αδύνατοι τα πρώτα 30 λεπτά ) με ενδεικτικές λύσεις της Χημείας ( μέσα από το bunker ) είχε τρία (3) λάθη.
Στα της εξέτασης της Χημείας.
Κατ’ αρχάς είναι φανερό -
τουλάχιστον στα μάτια μου – ότι έχουμε να συζητήσουμε για τα δυσκολότερα θέματα
της τελευταίας 25ετίας. Μελετώ συνεχώς θέματα πανελληνίων. Τα
τελευταία 19 χρόνια ( χονδρικά από την κατάργηση των δεσμών ) με περίπου 4 – 5
εξετάσεις χημείας ανά χρονιά ( Ημερήσια – Εσπερινα – Επαναληπτικές – Ομογενείς
– Βιοχημεία … έως και σεισμοπαθείς ) δεν έχει υπάρξει διαγώνισμα ανάλογης δομής
και συνολικής δυσκολίας.
Το διαγώνισμα ξεκινά σχετικά ήπια
με δύο (2) ερωτήματα πολλαπλής επιλογής σχετικά ήπια και εκεί σκάει μύτη στο Α3
το «έλκος στομάχου». Προφανώς το έλκος στομάχου δεν είναι στην «καθημερινότητα»
των μαθητών ( ευτυχώς ) και δεν είναι αναγκασμένοι να ξέρουν τι είναι το έλκος
( το έλκος είναι πληγή … κακό πράγμα ) … δεν το θέλουμε !!!. Ελάτε στην θέση
του μαθητή #1
Πάμε στο Α5 … τι βελάκια ήταν αυτά
!!! … είδατε πως βγήκαν στην φωτοτυπία !!!! Ελάτε στην θέση του μαθητή #2
Στο θέμα Β1 ο μαθητής πασχίζει να
καταλάβει με τι από όλα αυτά που έχει διαβάσει συνδέεται το ερώτημα. Και
προφανώς νοιώθει ανασφάλεια μιας που δεν βρίσκει κοινό σημείο με το σχολικό
βιβλίο. Η εκφώνηση «σαλτσάρετε» ανελέητα και το συμπέρασμα ( που πρέπει να
εξηγηθεί ) είναι θολό.
( Σε δ/μα ασθενούς ΗΑ προσθέτω NaOH τι παθαίνει ο βαθμός
ιοντισμού ; Πόσοι συνάδελφοι λένε ακόμα ότι ο βαθμός ιοντισμού μειώνεται γιατί
σχηματίζεται ΡΔ ; ). Ελάτε στην θέση του μαθητή #3
Θέμα Β2β
Έχουμε την σύγκριση διαφορετικών
ενεργειών ιοντισμού ( 1ου και 2ου ) σωματιδίων ίδιας
ηλεκτρονιακής διαμόρφωσης αλλά διαφορετικού ατομικού αριθμού. Συγνώμη σε ποιον
απευθύνεται το ερώτημα !!!! Σε μαθητή !!!.
1.
Τι είναι η ατομική ακτίνα ιόντος ; Στην Σελήνη τα
διαστημόπλοια προσγειώνονται;
2. Δηλαδή το θέμα εξέτασε όχι την γνώση των
παραγόντων αλλά στην κατά περίπτωση συμμετοχή τους.... που τα διδάσκουν αυτά ... στους Χημικούς Μηχανικούς κύριε Καθηγητά. Από όλη την ατομική θεωρία αυτό είναι το θέμα που θεωρήσατε ότι θα κρίνει τον μαθητή.
Ελάτε στην θέση του μαθητή #4
Θέμα Β3
Βάλε διακεκομμένες γραμμές
ολοκλήρωσης των αντιδράσεων βρε άνθρωπε !!!
Θέμα Β4β
Μικροσκοπική μελέτη ετερογενούς
ισορροπίας . Η θέση της ισορροπίας δεν μεταβάλλεται αλλά το φαινόμενο (
ισορροπία ) είναι δυναμικό οπότε το ισότοπο ( το ποιο ;;;;;; ) θα μεταβεί σε
όλες τις οξυγονούχες ενώσεις !!! Τι «λέ ρε παιδί μου» . Κατά τα άλλα διαβάζουμε
σχολικό βιβλίο , δεν πάμε φροντιστήρια και άλλα γνωστά «αφηγήματα».
Ένα έχω να πω … δεν μπορείτε να
φανταστείτε τι τηλέφωνο ( μεταξύ των καθηγητών ) έπεσε μέχρι να καταλήξουμε στο
σωστή απάντηση. Ελάτε στην θέση του μαθητή #5
Θέμα Γ
Παραφορτωμένο θέμα , με
ατελείωτους συντακτικούς τύπους . Κούρασε απίστευτα. Ελάτε στην θέση του μαθητή
#6
Αλήθεια μετά το περσινό θέμα, η
αντίδραση του NaOH του περιβάλλοντος του Fehling μήπως αντιδρά με το Br ;
Θέμα Δ1
Ισοστάθμιση οξειδοαναγωγικής
αντίδρασης με τους συντελεστές να τοποθετούνται πρώτα μπροστά !!! και μάλιστα
χτυπούσε και στο δ2. Ελάτε στην θέση του μαθητή #7
Από τα 3 ζεύγη οξειδωτικών και αναγωγικών πηγαμε στους συντελεστές μπροστά !!!
Αντε του χρονου CaOCl2 ...
Θέμα Δ2
« Λαμβάνεται δείγμα από τα προϊόντα της καταλυτικής αντίδρασης. Ακολούθως,
με ψύξη απομακρύνονται οι υδρατμοί. Τελικά διαπιστώνεται ότι το αέριο μείγμα
που απομένει αποτελείται αποκλειστικά από NO(g) και Ν2(g)»
Από αυτό θα έπρεπε ο μαθητής να
καταλάβει ότι ορισμένη ποσότητα της ΝΗ3 οξειδώνεται καταλυτικά
σύμφωνα με τις παραπάνω αντιδράσεις οπότε σχηματίζεται μείγμα που αποτελείται
από ΝΟ , Ν2 και Η2Ο. Ακολούθως με ψύξη …
Καμία συνοχή στην εκφώνηση
Ελάτε στην θέση του μαθητή #8
Θέμα Δ5
Συγκεντρώσεις 10 Μ και 5 Μ και
στο τελικό δ/μα διαφορές συγκεντρώσεων συζυγών μορφών κατά 100 φορές !!!! Πλήρης
ισοπέδωση κάθε χημικής έννοιας.
Στα καλά της εξέτασης :
Σήμερα οι μαθητές ,
– έμαθαν για το έλκος
– έμαθαν γιατι η ασπιρίνη δεν κυκλοφορεί σε υποθετο
– έμαθαν για τα γενέθλια του ΠΠ ( έστω και αργά … Χρόνια πολλά Πίπη )
– έμαθαν για τα ισότοπα ( να ξέρετε υπάρχουν και ισοβαρή )
– έμαθαν γιατί ο ζουζούνος κυνηγάει την ζουζούνα
– έμαθαν για το γιαουρτάκι ( μείναμε με την απορία εάν ήταν πρόβειο ή αγελαδινό )
– έμαθαν για την παγκόσμια οικονομία
– έμαθαν ότι τελικά μόνο ο ΠΑΟ δεν έχει στάδιο
Σήμερα οι μαθητές βγήκαν σοφότεροι από την εξέταση της Χημείας.
Ήταν δίκαιο , έγινε πράξη.
Τροφή για σκέψη και προβληματισμό.
- - Πως πρέπει να διδάξουμε το μάθημα στους μαθητές της Γ Λυκείου του 2019-20 ώστε να τολμήσουμε να τους δώσουμε να δουν το φετινό διαγώνισμα ;
- - Νέα ύλη ; Σε οκτώ ( 8 ) μήνες οι μαθητές θα πρέπει να φτάσουν σε τέτοιο επίπεδο κατανόησης του μαθήματος ;
- - Πως πρέπει να είναι τα θέματα στις επαναληπτικές εξετάσεις ; ( που πρέπει να είναι πιο δύσκολες )
Τροφή για σκέψη και προβληματισμό
#2
- - Τι νόημα έχει η παρουσία καθηγητή της ΒΒαθμιας στην επιτροπή θεμαοδοσίας ;
- - Τι νόημα έχει η παρουσία λύτη έξω από την αίθουσα της θεματοδοσίας , όταν
- λύνει λάθος τα θέματα
Update 17/6/2019
Δημοσιεύτηκε η αρχική οδηγία διόρθωσης του θέματος Β4 όπως αυτή "έφυγε" αρχικά από το "bunker" της θεματοδοσίας . Η ομάδα της θεματοδοσίας έλυσε αρχικά την άσκηση με σχέσεις στην σταθερά Kc που δείχνουν ότι είχαν βάλει και τα στερεά και τα καθαρά υγρά ( ενώ η ισορροπία είναι ετερογενής και συμμετέχουν - στην έκφραση της σταθερά Kc - μόνο τα αέρια σώματα )
Αυτό γράφτηκε από χημικό , ελέγχθηκε από χημικούς και έφυγε για την διόρθωση. Προφανώς και είναι λάθος και προφανώς αντικαταστήθηκε ( περίπου μισή ώρα αργότερα ) από το σωστό.
Ωστόσο αυτόματα τίθεται το ερώτημα πως είναι δυνατόν αυτό το "χαρτί" να έχει γραφτεί από χημικούς και να έχει ελεγχθεί από χημικούς . Από τους ίδιους χημικούς που έβαλαν τα θέματα .
Λυπάμαι που το γράφω αλλά θα επανέλθω και με άλλα ζητήματα της θεματοδοσίας.
Δημοσιεύτηκε η αρχική οδηγία διόρθωσης του θέματος Β4 όπως αυτή "έφυγε" αρχικά από το "bunker" της θεματοδοσίας . Η ομάδα της θεματοδοσίας έλυσε αρχικά την άσκηση με σχέσεις στην σταθερά Kc που δείχνουν ότι είχαν βάλει και τα στερεά και τα καθαρά υγρά ( ενώ η ισορροπία είναι ετερογενής και συμμετέχουν - στην έκφραση της σταθερά Kc - μόνο τα αέρια σώματα )
Αυτό γράφτηκε από χημικό , ελέγχθηκε από χημικούς και έφυγε για την διόρθωση. Προφανώς και είναι λάθος και προφανώς αντικαταστήθηκε ( περίπου μισή ώρα αργότερα ) από το σωστό.
Ωστόσο αυτόματα τίθεται το ερώτημα πως είναι δυνατόν αυτό το "χαρτί" να έχει γραφτεί από χημικούς και να έχει ελεγχθεί από χημικούς . Από τους ίδιους χημικούς που έβαλαν τα θέματα .
Λυπάμαι που το γράφω αλλά θα επανέλθω και με άλλα ζητήματα της θεματοδοσίας.
Update 19/6/2019
Τελικά υπάρχει ατομική ακτίνα ιόντος !!!
Πως γίνεται αυτό ; Όλα γίνονται στις επίσημες οδηγίες διόρθωσης !!!
Τελικά υπάρχει ατομική ακτίνα ιόντος !!!
Πως γίνεται αυτό ; Όλα γίνονται στις επίσημες οδηγίες διόρθωσης !!!
Λυπάμε που το γράφω αλλά θα επανέλθω και με άλλα ζητήματα της θεματοδοσίας ( #2 )
Συγχαρητήρια κ. Μπαλτζόπουλε. Εξαιρετική τοποθέτηση και σχολιασμός. Σε αυτούς που θα πρέπει να δώσουν και βιολογία τι να πούμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήθελα πάρα πολύ να δω τον "μαθητή" της επιτροπής να λύνει αυτά τα θέματα.
Τέλος πάντων, κουβέντα να γίνεται. Σε δυο τρεις μέρες δεν θα ασχολείται κανείς.
Να είστε καλά. Καλή δύναμη
Καλησπέρα , ευχαριστώ για το σχόλιο .
ΔιαγραφήΣτους μαθητές αυτούς θα πούμε καλή επιτυχία και ότι δεν τους ενδιαφέρει η απόλυτη βαθμολογία αλλά η σχετική .
Τα "νέα" από τα βαθμολογικά κέντρα αφήνουν πολλά περιθώρια για να διεκδικήσουν το όνειρο τους σε μια ακόμα εξέταση μαθήματος . Το παιχνίδι για τις ιατρικές κτλ είναι ακόμα ανοικτό . Πολύ ανοικτό ...
Τους εύχομαι να αντιμετωπίσουν ένα σταθμισμενο τίμιο διαγώνισμα αν και θεωρώ πιο πιθανό να βγούμε από τα μνημόνια παρά να συμβεί αυτό .
Και πάλι καλή δύναμη σε όσους συνεχίζουν και καλά αποτελέσματα σε όσους ολοκλήρωσαν τις πανελλήνιες
Εάν θυμάσαι το Σεπτέμβριο του 2018,στις Επαναληπτικές, σε ένα διάλογο που είχαμε με αφορμή,την καθαρότητα, είχα γράψει,φαντάσου τι θα γίνει,εάν συμβεί ανάλογο στις επόμενες Κανονικές; Σήμερα ξεπέρασαν κάθε όριο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς "δικαιώθηκες" . Είχες επισημάνει πολύ νωρίς την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου τρόπου θεματοδοσίας αλλά ειλικρινά δεν μπορούσε να πάει το μυαλό μου στα σημερινά .
ΔιαγραφήΕξαιρετική ανάλυση!! Συμφωνώ σε όλα όσα λες, ακόμη και για τις πολιτικές διαστάσεις του θέματος. Εμείς θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε κόντρα σε όλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣου εύχομαι καλή δύναμη και καλό καλοκαίρι.
Ευχαριστώ Σάββα για το σχόλιο. Χαίρομαι που συμφωνείς. Εύχομαι καλά αποτελέσματα στους μαθητές σου και καλή ξεκούραση σε εσένα.
ΔιαγραφήΤο ερώτημα όμως που μένει ( για εμάς τους εκπαιδευτικούς ) είναι εάν αυτή η αλλαγή στον τρόπο διατύπωσης των θεμάτων είναι μια εκπαιδευτική επιλογή ή μια πολιτική επιλογή.
Ευτυχώς για εμάς θα μεσολαβήσουν οι επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου , οι οποίες θα πραγματοποιηθούν από άλλη ηγεσία στο Υπ. Παιδείας. Εκεί θα φανεί.
Εκτιμώ ωστόσο ότι το δημόσιο σχολείο αδυνατεί να φτάσει σε τέτοιο επίπεδο προετοιμασίας των μαθητών.
Καταπληκτικό άρθρο με έναν τίτλο που τα λέει όλα. Σας ευχαριστούμε πολύ. https://www.facebook.com/profile.php?id=100004683436112
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ για το σχόλιο.
ΔιαγραφήΚαλά αποτελέσματα στους μαθητές σας και καλό καλοκαίρι.
αυτό το απόσπασμα είναι από το κείμενο που δόθηκε στους μαθητές για περίληψη στις Πανελλήνιες του 2019
ΑπάντησηΔιαγραφή>πρωτότυπο
Στο έργο του Φιλοσοφία της Ιστορίας ο Χέγκελ** χαρακτήρισε την Ιστορία ως «απέραντο σφαγείο».
Μπορούμε να τον διαψεύσουμε;
>διασκευάσμενο σύμφωνα με την ιστορία των Πανελληνίων
Στο έργο του Φιλοσοφία των Πανελληνίων Θετικής 2019 ο Χέγκελ** χαρακτήρισε τις Πανελλήνιες ως «απέραντο σφαγείο».Μπορούμε να τον διαψεύσουμε;
Τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν "προοικονομία"
ΔιαγραφήΜπράβο σας εξαιρετική ανάλυση, συμφωνώ απόλυτα, τέτοια θέματα αυξημένης δυσκολίας, με πάρα πολλές ασαφειες και εντελως διαφορετικης φιλοσοφίας από αυτή του σχολικου βιβλιου δεν αποτελούν ικανό μετρο αξιολόγησης των μαθητών! !!! Ειμαι σιγιυρη οτι πολλοί απο τους καθηγητες των παιδιων στα σχολεία δεν θα μπορουσαν να δωσουν σωστές απαντησεις!!! Ας ελπισουμε οτι η κατασταση θα διοφθωθει...Τα παιδια μας πρεπει να συνεχισουν δυναμικά και να μην πτοουνται, εχουν τη ζωή μπροστα τους να υλοποιησουν τα ονειρα τοης
ΑπάντησηΔιαγραφήAς ελπίζουμε ... η άποψη μου είναι ότι πρέπει να υπάρχουν δύσκολα αλλά τίμια Β4 , Γ4 και Δ4
ΔιαγραφήΕυχαριστω για το σχόλιο
Υπάρχει πιστεύω και άλλη μια πολιτική διάσταση, πέρα από αυτήν που αναφέρεις: αυξάνονται οι ώρες στη φυσική και τη χημεία από του χρόνου, καθηγητές δε θέλουμε να διορίσουμε, άρα: πρέπει να ελαττώσουν τα τμήματα, άρα η θετική πρέπει να γίνει απωθητική για τους μαθητές.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτο θα ηταν μια πολυ λογικη εξήγηση... Να πω την αληθεια εγω τι ειπα στο διευθυντη μου... Περιμενε ως το Σεπτέμβριο οι θετικες απο 3 να γινουν 2..
Διαγραφή* ελαττωθούν
ΑπάντησηΔιαγραφήΔύσκολα και πολλά θέματα. Στη Φυσική και παλιομοδιτικα. Στη Χημεία όμως σύγχρονα και ενδιαφέροντα. Όχι όμως για μαθητές απλά κουρδισμενους από τα φροντιστήρια. Ηθελε κατανόηση και κριτική σκέψη. Τα πιο απαιτητικα θέματα γενικά είναι δικαιοτερα για τους καλούς μαθητές. Τα εύκολα είναι απλά ευχαρίστηση της στιγμής αφού μετά ανεβαίνουν οι βάσεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν διαφωνώ ως προς την δυσκολία . Πρέπει να υπάρχουν και δύσκολα θέμα ( αλλά τίμια διατυπωμένα ). Εκτιμώ ότι πάντα πρέπει να υπάρχει ένα απαιτητικό Β4 , Γ4 και Δ4 .
ΔιαγραφήΣε παλαιότερη ανάρτησή μου ( http://chem4exams.blogspot.com/2016/06/blog-post_17.html ) είχα γράψει :
"...Ενώ η κατάταξη δεν διαφοροποιείται με 1000 μόρια λιγότερα , εάν τα θέματα είναι εύκολα υπάρχει διαφοροποίηση . Ποιός αδικείται ; Μα αυτός που δεν μπορεί να προσθέσει 1000 μόρια στο "σκορ" του. ..... Χρησιμοποιώντας λοιπόν "χημικούς όρους" , τα εύκολα θέματα εχουν ισοσταθμιστικό αποτέλεσμα ( Leveling effect ) μιας που οι διαφορές στις επιδόσεις των μαθητών εξαφανίζονται ή ισοσταθμίζονται. Αυτό σημαίνει ότι τα εύκολα θέματα ( ή καλύτερα τα θέματα χωρίς διαβάθμιση ) μειώνουν ( ή μηδενίζουν ) τις διαφορές στις βαθμολογίες μεταξύ των μαθητών και πιθανότατα ( εγώ θα έλεγα σίγουρα ) η τελική κατάταξη των μαθητών να μην αντικατοπτρίζει την πραγματική τους διαφορά στο διάβασμα και στην γενικότερη προσπάθεια που κατέβαλαν (ή στην εξυπνάδα τους, βρε αδελφέ). Το πόσο σημαντικό είναι αυτό θα φανεί στα αποτελέσματα του Αυγούστου..."
Όπως βλέπετε πάντα ήμουν ( και θα συνεχίσω να είμαι ) υποστηρικτής των διαβαθμισμένα δύσκολων και τίμια διατυπωμένων θεμάτων
Έχετε κανένα πρόβλημα με τα φροντιστήρια Κύριε Xen;
ΔιαγραφήΑγαπητέ συνάδελφε επίσης δεν γνωρίζεις προφανώς πως λειτουργεί το πράγμα μετά που κλείνουν οι πόρτες. Κανένας υπουργός δεν μπορεί ποτέ να επηρεάσει. Μόνο οι απόψεις των μελών της επιτροπής μετράνε. Για ρώτα να πληροφορηθείς αν οι θεματοδοτες ήταν υπέρ ή κατά της αριστείας , βιάστηκες Οι απόψεις της ΕΕΦ ως γνωστόν είναι μη αποδεκτές από την επιστημονική κοινότητα, ούτε αυτό γνωρίζεις;
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Δεν θέλω να πώ περισσότερα για την επιλογή των θεμάτων ( ελπίζω να καταλαβαίνετε τον λόγο ). Θέλω πολύ να σας απαντήσω αλλά ...
ΔιαγραφήΠόσο χάσαμε από την Αρμενία την Τρίτη ; 2-3
2. Την ΕΕΦ την έχω εντελώς γραμμένη ( για αυτό τον λόγο έβαλα και την ΕΕΦΕΕ στην αναφορά μου ). Ευτυχώς δεν περίμενα τους "κβαντικούς μέντορες της ζωής" και τα "αεικίνητα" για να την ανακαλύψω . Δεν παύει να είναι όμως μια επισημη φωνή των Φυσικών ( τα υπόλοιπα ας τα λύσουν μεταξύ τους )
Και πάλι ευχαριστω για τον σχόλιο και τον χρόνο σας.
Συγχαρητήρια για το άρθρο σας κύριε συνάδελφε. Γίνεται-μάλλον συνειδητή- προσπάθεια να διαβρωθεί η εγκυρότητα και η αντικειμενικότητα του συστήματος των Πανελληνίων Εξετάσεων και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η φετινή εξεταστική περίοδος, κυρίως για τους Θετικούς, αλλά όχι μόνο. Σκεφτείτε τι έχει να γίνει στο μέλλον με την υποβάθμιση του μαθήματος μέχρι και τη β λυκείου και τη σημαντική αύξηση της ύλης στην τελευταία τάξη με προσθήκη σπουδαίων ενοτήτων. Αν συνεχιστεί,βεβαίως, αυτή η νοοτροπία των κρατούντων. Δύναμη στα παιδιά που αγωνίζονται. Ψηλά το κεφάλι από όλους. ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορούμε να έχουμε απαιτήσεις κριτικής αντιμετώπισης των θεμάτων από μαθητές που θα έχουν εξεταστεί μια (1) φορά στην χημεία κατά την 6ετη παρουσία τους στην ΒΒαθμια εκπαίδευση και δεν έχουν διδαχθεί πραγματική χημεία κατεύθυνσης στην Β Λυκείου .
ΔιαγραφήΟι μαθητές θα διδαχθούν ωσμωτική πίεση χωρίς να έχουν κάνει ξεδιαλύνει τις περιεκτικότητες ,τις συγκεντρώσεις , την καταστατική . Και μετά θα τους ζητήσουμε ποσι θα κινηθεί το έμβολο ( άσκηση σχολικού βιβλίου ).
Φέτος οι μαθητές μας θα κλαίνε στην θετική . Όχι στην εξέταση . Στην παράδοση .
Ευχαριστώ για το σχόλιο . Καλά αποτελέσματα.
Καταπληκτικό άρθρο! Πολλά συγχαρητήρια! Όταν δεν υπάρχει Χημεία στην Α Γυμνασίου, στη Β και στη Γ είναι μονοωρο μάθημα το οποίο δεν εξετάζεται, στην Β Λυκείου αφαιρέθηκε από μάθημα κατεύθυνσης αλλά και από την καλοκαιρινή εξέταση, με βιβλία που έχουν λάθη, παραλείψεις, ασάφειες και δεν έχουν ανανεωθεί..... Μετά από όλα αυτά ΑΠΑΙΤΟΎΜΕ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΈΧΟΥΝ ΚΡΙΤΙΚΉ ΣΚΈΨΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΔΈΟΥΜΕ ΤΗ ΧΗΜΕΊΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΌΤΗΤΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ απολύτως με τον σχόλιο σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά από 2 χρονιές μονοωρης διδασκαλίας της χημείας στο γυμνάσιο , και μια εξέταση της στο Λύκειο , θυμηθηκαν ότι η χημεία είναι μάθημα με βάθος που απαιτεί κριτική σκέψη .
Εάν έχω κάτι να ελπίζω από την φετινή εξέταση είναι :
- ότι ίσως γίνουν κάποιες δεύτερες σκέψεις για την επαναφορά του μαθήματος κατευθυνσης στην Β Λυκείου και
- ότι ίσως η χημεία ενταχθεί σε μια γενικευμένη θεματική ενότητας φυσικών επιστημών στις εξετάσεις του γυμνασίου .
Δεν ελπίζω σε επαναφορά της εξετάσεις στην β λυκευΛυ . Έτσι όπως γλυκαθηκαν οι μαθητές , εάν γίνει αυτό θα "καεί το πελεκουδι"
Ευχαριστώ για το σχολιασμό .
Αντώνη αυτό που ανάρτησε, ο κύριος Μάργαρης στο ylikonet, είναι ΒΟΜΒΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΤΩΝ ΦΕΤΙΝΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΧΗΜΕΙΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτέργιο το είδα και θα το σχολιάσω στην συνέχεια . Αυτό που δεν φαντάζεσαι είναι ότι υπάρχει και στα ελληνικά !!!.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα φετινά θέματα πιο πολύ Ολυμπιάδα θύμιζαν πάρα Πανελλήνιες. Υποθέτω ότι προσπαθούν να δυσκολέψουν το μάθημα, καθώς ήταν το σίγουρο 19+ του καλού μαθητή και γενικά ήταν λίγο υποτιμημένο. Ως φοιτήτρια χημείας, ωστόσο, κρίνω τα θέματα απαράδεκτα, δεδομένου ότι τα μαθήματα του 1ου έτους στο χημικό είναι πολύ πιο εύκολα και γενικά, επομένως τα θέματα υπερβαίνουν κατά πολύ το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων που πρέπει να έχει ένας υποψήφιος σπουδαστής θετικών επιστημών.Να ξεσκιστεί στα φροντιστήρια και να αριστεύσει γιατί; Για να πάει μετά στο Πανεπιστήμιο και να τα κάνει επανάληψη; Και δε θα σχολιάσω καν τον πανικό που προκαλούν οι εκφωνήσεις όταν πας αγχωμένος να δώσεις εξετάσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα ( και ευχαριστώ για το σχόλιο ).
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ξαναγράψω ότι είμαι υπέρ των δύσκολων θεμάτων. Άλλωστε ΚΑΝΕΙΣ δεν γκρινιάζει γιατί τα θέματα ήταν δύσκολα. Και να σου πω την "μαύρη αλήθεια" ... προτιμώ το κριτήριο εισαγωγής στις σχολές να είναι ένα μάθημα φυσικών επιστημών όπως η Χημεία παρά η έκθεση.
Η ένστασή μου ( ή -μας ) είναι γιατί τα θέματα ήταν ασαφή και κακοδιατυπωμένα. Η ( καλοδεχούμενη ) επιλογή της θεματοδοσίας να πρωτοτυπήσει οδήγησε σε επιλογή θεμάτων από κακογραμμένες παραγράφους του σχολικού βιβλίου , άλματα λογικής και δύστροπες έννοιες που οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε όχι επαρκές ( για την συλλογιστική που απαιτούσαν ) χρονικό διάστημα.
Αποτέλεσμα ;
Απώλειες μονάδων λόγω του θέματος εξέτασης στο θέμα Β , που οδήγησε σε έλλειψη χρόνου ( και καθαρού μυαλού ) για την αντιμετώπιση των υπολογιστικών θεμάτων ( Γ και Δ ) του διαγωνίσματος. Τα στατιστικά δείχνουν μια διαφορετική επίδοση των ( ίδιων ) μαθητών από το 15 και πάνω στο μάθημα της Χημείας σε σχέση με άλλα μαθήματα της θετικής κατεύθυνσης.
Τα στατιστικά δείχνουν ότι το φετινό 16-17 αντιστοιχεί στο περσινό 19-20 και το φετινό 14-15 στο περσινό 17,5-18.
Και πάλι ευχαριστώ για το σχόλιο