Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020

Ισορροπία εμβόλου


 Άλλο ένα "βαρύ" θέμα χημικής ισορροπίας αφορά την ισορροπία εμβόλου που χωρίζει δύο χώρους στους οποίους εξελίσσονται δύο ανεξάρτητες αμφίδρομες αντιδράσεις.

Το θέμα είναι μιας άλλης φιλοσοφίας αλλά μέσα σε αυτό μπορούν να βρεθούν πολλά σημεία ελέγχου γνώσεων που μπορούν να αξιοποιηθούν κατάλληλα.

"Blast from the past" λοιπόν που έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ή "κανακαιρίσιο" που λέμε εμείς οι Δυτικομακεδόνες ( "από κανέναν καιρό" ). Για αυτό το λόγο έβαλα και τον μαυροπίνακα που θα θυμίσει στους παλιούς εκείνη την τρελή πούδρα με την οποία ήταν καλυμμένα τα χέρια τους από την τριμμένη κιμωλία ( ευτυχώς τότε εγώ δούλευα σε "προχώ" φροντιστήριο που είχε "ασπροπίνακες" από νωρίς ). 


Η τελική εικόνα που περιέχει την άσκηση λυμένη :



15 σχόλια:

  1. Ακόμα μια ωραία παρουσίαση!!

    Ορίστε και ένας ακόμα τρόπος λύσης για γ:

    Εφόσον αρχικά οι όγκοι ήταν ίσοι και Vol=11 lt άρα
    V1(arx)=V2(arx)=5,5 lt

    και εφόσον η μετακίνηση κατά 0,5 lt αναλογικά έχω:

    5,5 lt-------- 110 cm
    o,5 lt---------x?

    x= 10cm

    Nαιιι Θυμήθηκα την τρελή πούδρα με την οποία ήταν καλυμμένα τα χέρια!!

    Εφόσον ρωτάς εγώ προτιμώ whiteboard,όμως ας περιμένουμε και άλλα σχόλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Μανώλη , ( ευχαριστώ για τον σχολιασμό )

      Προφανώς κάθε έκφραση αναλογίας μεταξύ των όγκων των δοχείων ( χώρων ) και του μήκους της πλευράς μπορεί να οδηγήσει στο αποτέλεσμα.

      Θα το σκεφτούν άραγε οι μαθητές ; Μετά την εφαρμογή του σχολικού βιβλίου στην μετακίνηση του εμβόλου ΠΡΕΠΕΙ να το σκεφτούν.

      Διαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γεια σου Αντώνη. Ωραία άσκηση όπως και όμορφες είναι οι μνήμες που τη συνοδεύουν.
    Εγώ ξεκίνησα με τον πράσινο πίνακα και τις κιμωλίες.
    Τα λέμε.
    ΥΓ. Δοκίμασε σκούρο πράσινο φόντο. Το κάνω στο τηλεμάθημα και τους αρέσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Σάββα,

      αυτό με τον πράσινο πίνακα μου το είπαν και μερικοί άλλοι συνάδελφοι.

      Θα το δοκιμάσω στην επόμενη ανάρτηση.

      Διαγραφή
  4. Ωραία άσκηση ξεχασμένη!! Όσο για το φόντο στα αρχεία νομίζω όπως ήταν pdf βολεύει για εκτύπωση για τηλεμάθημα ή vìdeo ίσως μαύρος ή πράσινος πίνακας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Γιώργο, (ευχαριστώ για το σχολιασμό )

      Καταλήγω στο συμπέρασμα ότι ο μαυροπίνακας ή ο "πράσινο-πίνακας" γράφουν καλύτερα στο video αλλά καθιστούν αδύνατη την εκτύπωση του pdf. Οπότε από τη μεθεπόμενη ανάρτηση ( η επόμενη είναι ήδη έτοιμη σε πράσινο πίνακα ) θα επιστρέψω στο "λευκό-πίνακα" μιας που η εκτύπωση του pdf από τους μαθητές είναι πολύ σημαντική για εμένα.

      Και πάλαι ευχαριστώ για τον σχολιασμό.

      Διαγραφή
    2. Ποιό πρόγραμμα χρησιμοποιείτε για την γραφή με γραφίδα εγώ συνήθως χρησιμοποιώ το whiteboard της microsoft αλλά δεν έχει τέτοιες δυνατότητες αλλαγής φόντου μαύρο πράσινο πίνακα και εξαγωγή σε pdf θα ήμουν υπόχρεος για τη βοήθεια σας (γράφω με γραφίδα). Ευχαριστώ και συγχαρητήρια

      Διαγραφή
    3. Γιώργο ( έλα ρε συ , εγώ χρησιμοποιώ ενικός από την αρχή ) στείλε μέσω τις φόρμας επικοινωνίας το mail σου και θα σου στείλω έναν ( μη διαθέσιμο για τον πολύ κόσμο ) σύνδεσμο από το youtube που δείχνει ακριβώς τι κάνω και πως το κάνω με τη γραφίδα.

      Διαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο έσβησα το σχόλιο σου για να μην φαίνεται σε κοινή θέα το mail σου.

      Έλαβα το μνμ από τη φόρμα επικοινωνίας και θα έχεις εντός της ημέρας τις οδηγίες.

      Διαγραφή
  6. Γράφω κατευθείαν στον ενικό μιας και σε προηγούμενο σχόλιο μου έδωσες αυτό το δικαίωμα, αλλά και γιατί μετά από τόσα χρόνια που σε παρακολουθώ νοιώθω σαν να σε ξέρω προσωπικά.
    Αντώνη λοιπόν, αν και "ο τελευταίος των δεσμών" κατά χρονολογική σειρά, ως μαθητής δεν θυμάμαι να έχω λύσει αυτήν την άσκηση. Ίσως όταν έδωσα εγώ να είχε φύγει από την μόδα... Μου άρεσε όμως και θα την χρησιμοποιήσω, με την άδειά σου στο μάθημά μου. Ίσως να την πειράξω και λίγο, όπως κάνω συνήθως, προσπαθώντας να φτάσω το επίπεδο των θεματοδοτών, αν και νομίζω ότι από τη φαντασία μου λείπει το αρρωστημένο κομμάτι για να τους πλησιάσω έστω...
    Μιας και ζητάς γνώμες θα πω ότι πρόλαβα στο σχολείο πράσινο πίνακα και έχω διδάξει σε τέτοιον, αλλά ποτέ δεν τον συμπάθησα. Από την άλλη, προτιμώ τα χέρια μου να λερώνονται από ανθρακικά άλατα, παρά από το μελάνι του ασπροπίνακα και αφού η τεχνολογία μας επιτρέπει να αποφεύγουμε την εισπνοή τους, ΜΑΥΡΟΠΙΝΑΚΑΣ ΔΑΓΚΩΤΟ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα υπόλοιπα από τη φόρμα επικοινωνίας, μιας και θέλω κι εγώ να σε ρωτήσω για το πρόγραμμα που χρησιμοποιείς.

      Διαγραφή
    2. Ότι θέλεις ... δεν με βάζεις σε κόπο μιας που τα έχω πλέον έτοιμα σε ένα αρχείο ( δεν μπορείς να φανταστείς πόσοι συνάδελφοι έχουν ενδιαφερθεί )

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ για τον σχολιασμό ... μπορείς να κάνεις ότι θέλεις με την άσκηση. Θα με ενδιέφερε η εναλλακτική της διατύπωση , οπότε μπορείς να μου την στείλεις στο mail που θα σου στείλω οδηγίες.

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...