Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

Σχόλια για τα θέματα Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης 2015


Με ανακούφιση είδα τα σημερινά θέματα της Χημείας για την τελευταία Θετική Κατεύθυνση του συστήματος Αρσένη. Στο καλό και να μας γράφει ( και ο κ. Αρσένης )

Θεωρώ την σημερινή θεματοδοσία εξαιρετική αν όχι την κορυφαία της τελευταίας 5ετίας. Κάλυπτε ολόκληρη την ύλη ( "αθόρυβα" περιείχε περισσότερα μόρια ατομικής θεωρίας από το αναμενόμενο ) , περιείχε ξεκάθα διατυπωμένα ερωτήματα και είχε σαφείς εξεταστικούς στόχους.

Ήθελε σαφέστατα να προστατέψει τους μαθητές από ανόητες απώλειες μονάδων ( αναγραφή της θεμελιώδους κατάστασης του 9F στην 1η προτεινόμενη απάντηση του Α5 - χρησιμοποίηση της έκφρασης "σε κάθε περίπτωση" στο Β1α ). Επέλεξε και φέτος ένα ερώτημα θεωρίας ως Δ4 ( φέτος βέβαια δεν αιφνιδίασε αυτό το γεγονός ) και ξεκλείδωσε εύκολα το δεντράκι ( welcome back ) του Γ3.

Είναι ενδεικτική τόσο η κατανομή των μορίων στα εξεταζόμενα κεφάλαια ( 28 - 39 - 33 ) όσο και η διαβάθμιση της δυσκολίας των ζητημάτων ( προσωπική εκτίμηση )




Εστιάζοντας σε ορισμένα θέματα θα έλεγα :
Β1ε - θα δεχόμουν ως απάντηση ΚΑΙ το Σ εάν ( και μόνο εάν ) στην αιτιολόγηση αναφερόταν ότι ο μερικός ιοντισμός της CH3OH δεν επηρεάζει το pH του υδατικού διαλύματος.

Δ2 - τα δύο διαλύματα που αναμιγνύονται έχουν αρχικό pH=2,5 άρα και το τελικό θα είναι 2,5. Δεν αποδεικνύεται πουθενά στο σχολικό βιβλίο ( τα έχουμε ξαναπεί ) ωστόσο θεωρώ την σκέψη μεγαλοφυή και δεν θα ήθελα να "τιμωρηθεί" ένας μαθητής που ξέρει πολύ καλή Χημεία ( το έχουμε ξαναδεί στο Δ θέμα του 2011 με τα διαλύματα CH3COONa και NaF που είχαν και τα δύο την ίδια αρχική τιμή pH=9 . Εχω την πληροφορία ότι τότε κάποιοι διορθωτές "έκοψαν" μονάδες από τον παραπάνω τρόπο απάντησης ... ας μην ξανά βγάλουμε κακία ως διορθωτές )

Δ4 - θα ήθελα να ξέρω ποιο είναι το εύρος της περιγραφής και της δικαιολόγησης που απαιτεί η πλήρη απόδοση των 3 μονάδων του ερωτήματος . Ας είμαστε επιεικείς ... οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν επι μιας διαδικασίας που - πιθανότατα - δεν έχουν δει ποτέ .

Κλείνοντας θα έκανα μια εκτίμηση για την επίδοση των μαθητών :




ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...