Τρίτη 4 Ιουλίου 2017

Σχόλιο για τις επιδόσεις των μαθητών στην Χημεία 2017 ( και όχι μόνο )

Δημοσιεύτηκαν εχθές ( 3 Ιουλίου 2017 ) τα στατιστικά των επιδόσεων των μαθητών στις πανελλήνιες εξετάσεις του 2017.

Η εικόνα στην Χημεία επιβεβαιώνει την επικρατούσα άποψη ότι φέτος οι μαθητές μας εξετάστηκαν σε ένα από τα πιο – τουλάχιστον – σταθμισμένα διαγωνίσματα του μαθήματός μας που έχουν δοθεί.
Το διαγώνισμα ήταν πιο δύσκολο από το περσινό και αυτό φαίνεται από τους σταθμισμένους μέσους όρους όπου όλοι εμφανίζονται χαμηλότεροι των αντίστοιχων περσινών.

Και διαγραμματικά :



Σε σχέση με τις περσινές επιδόσεις φαίνεται η σμίλευση του εξωπραγματικού 23,5% που πέρυσι έγραψε πάνω από 95/100 ( τι σου κάνουν τα θέματα βρε αδελφέ !!! ). Φέτος το ίδιο ποσοστό ( 23,9% ) γράφει από 90/100.
Παρατηρήστε πόσο πιο ομοιόμορφη είναι η κατανομή των βαθμολογιών την φετινή χρονιά σε σύγκριση με την περσινή :



Η σύγκριση των επιδόσεων των φετινών μας μαθητών μοιάζει πάρα πολύ με αυτήν του 2013

Αλήθεια τι θέματα είχαμε το 2013 ?
Χμ …. Γαλακτικό … μείγμα HOOC-COOH με CH3COOH … καμπύλες ογκομέτρησης ασθενών ηλεκτρολυτών ( το καλύτερο Δ4 που έπεσε ποτέ ). Θέματα που και τότε όλοι τα υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό αναγνωρίζοντας την ποιότητα και το επίπεδό τους.

Συγκρίνοντας τις επιδόσεις των μαθητών για την ομάδα προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών δεν μπορούμε να επισημάνουμε τα εξής :

  •         Ξεκινώντας από τα Μαθηματικά δείτε το 50% που δίνουν συνολικά οι επιδόσεις κάτω από το 10 ΑΛΛΑ και την καταπληκτική γραμμικότητα που δίνουν οι επιδόσεις από 10 και πάνω !!!       
  •  Δείτε τους αριστούχους στην Φυσική ( τι έγινε βρε παιδιά … εγώ θυμάμαι από τα μαθητικά μου χρόνια η Φυσική να είναι το πιο δύσκολο μάθημα των Θετικών επιστημών ). Πάντως λάθη έγιναν ακόμα και σε θέματα που κατά γενική παραδοχή ήταν καλά δουλεμένα από όλους.       
  • Μετά την γενική δυσφορία για τα θέματα των Μαθηματικών ήταν φανερό πως δεν μπορούσε να γίνει κάτι ανάλογο και στην Βιολογία. Αλλά με κάποιον τρόπο έπρεπε να διατηρηθεί η «ισότητα των επιδόσεων» ώστε να μην βγουν μονομερώς κερδισμένοι (στις κοινές σχολές) οι μαθητές του Πεδίου Υγείας. Έχω την αίσθηση ότι αυτό εξασφαλίστηκε με την εξέταση στην Βιολογία και στην Χημεία ( τα δύο μαθήματα με τους συντελεστές βαρύτητας στο Πεδίο Υγείας. Όχι μεμονωμένα … αλλά ως άθροισμα )


ΥΓ#1 ...Δεν κρατιέμαι να κάνω ένα σχόλιο με ελαφρά πολιτική απόχρωση. Θεωρώντας ότι οι ομάδες θεματοδοσίας δεν μπορούν να έχουν αλλάξει αισθητά ( ή μήπως όχι ;) είναι φανερό ότι τις επιδόσεις των μαθητών μπορείς να τις πάει όπου θέλει το Υπουργείο. Ούτε πέρυσι είχαμε μια φουρνιά «μαθητών διάνοιες» ούτε φέτος μια χρονιά «μέτριων μαθητών». Θέλεις να κάνουν όλοι μπάνια χαρούμενοι … βάζεις θέματα 2016 … θέλεις να τους τρίξεις τα δόντια … μπορείς και αυτό.

ΥΓ#2 ...Που θα πάνε οι βάσεις ? Γιατί πρέπει να σας νοίαζει ?.... αφού εσείς τις διαμορφώνεται με τις επιλογές σας . Δηλώστε όλοι "ΤΕΙ Ψυχολογίας της Φώκιας" στην Αλλόνησο ( δεν υπάρχει ρε συ ) και θα το δείτε πιο πάνω και από την Ιατρική Αθηνών. Ηρεμήστε και κάντε μηχανογραφικό σαν να έχετε 20000 μόρια αφαιρώντας μονο τις σχολές στις πόλεις που δεν μπορούν να στηρίξουν τις σπουδές σας οι γονείς σας.


Εσείς  πρέπει να απαντήσετε στο ερώτημα "τι θέλω να σπουδάσω" και οι γονείς σας στο ερώτημα "που δεν μπορώ να σε σπουδάσω "

ΥΓ#3 ... ακόμα με διαβάζετε ??? ... Καλές βουτιές ...

ΥΓ# 4 


5 σχόλια:

  1. Εξαιρετική, εμπεριστατωμένη, ακριβής και κυρίως δίκαιη και ψύχραιμη τοποθέτηση για μαθητές και συναδέλφους Αντώνη. Μακάρι όλες οι απόψεις να τεκμηριώνονται έτσΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετική, εμπεριστατωμένη, ακριβής και κυρίως δίκαιη και ψύχραιμη τοποθέτηση για μαθητές και συναδέλφους Αντώνη. Μακάρι όλες οι απόψεις να τεκμηριώνονται έτσΙ.
    Φιλλένια Σιδέρη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ πολύ Φιλλένια . "Καλές σχολές" σε όλους τους μαθητές .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάλυση σου Αντώνη!
    Θεωρώ ότι φέτος έπαιξε ρόλο (για την Χημεία) και η "αναδιάρθρωση" των θεμάτων. Τα πολλά θέματα Χ.Ι στο Δ4 μάλλον δεν αντιμετωπίστηκαν σωστά ή επιλύθηκαν με ελλείψεις στην δικαιολόγηση.
    Τέλος για το 2013 να θυμήσω ότι τα θέματα ήταν απαιτητικά και ταυτόχρονα πολλά και σε πολλούς μαθητές δεν έφθασε ο χρόνος..
    (Δ. Παπαγεωργίου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα διαφωνήσω Δημήτρη ... και εμένα μου φάνηκε ότι τα θέματα της Χ.Ι. έκοψαν περισσότερες μονάδες από αυτές που περιμέναμε ( και κυρίως από μαθητές που δεν περιμέναμε να έχουν πρόβλημα - πάντα ΙΜΟ - ... ). Η "απειρία" της διόρθωσης θέματων Χ.Ι. σε επίπεδο Πανελληνίων οδήγησε την διόρθωση σε "αυστηρότερες γραμμές" ( όχι κατ' ανάγκη ουσιαστικότερες ) Γνωρίζω ότι έχουν γίνει "οργια" σε ορισμένα ΒΚ πχ στο θέμα της δικαιολόγησης της μη συμμετοχής του στερεού στην θ.Χ.Ι . Η απειρία οδήγησε σε ατολμία βαθμολόγησης.

      Όντως το 2013 η εξέταση στην Χημεία ήταν - για πολλούς λόγους - πολυ απαιτητική.

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...