1.Δεν θα σχολιάσω το ύφος και την ορθότητα των εκφωνήσεων, όπως και εσύ Ειλικρινά βαρέθηκα ... άλλωστε εγώ θεωρώ ότι η επιτροπή δεν έχει αλλάξει ( όχι ολοκληρωτικά τουλάχιστον) και θα εξακολουθούμε να είμαστε στο ίδιο έργο θεατές (για πόσο??)
2.Όμως επειδή ουδέν κακόν αμιγές καλού έτσι και τώρα θα θέσω ένα προβληματισμό για το Α5: Τελικά στην ερώτηση πιο το σύνολο των διαμοριακών δυνάμεων μεταξύ μορίων ΝΗ3 μήπως θα ήταν πιο σωστό να γράφαμε:
London και διπόλου-διπόλου(συγκεκριμένα δεσμός -Η) δηλ. ΔΥΟ!!! είδη αλληλεπίδρασης και όχι τρία!!! London,διπόλου-διπόλου, δεσμός -Η
αφού ο δεσμός -Η είναι μια ΕΙΔΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ διπόλου-διπόλου (σελ.16 σχολικό) και ουσιαστικά μιλάμε για την ίδια ηλεκτροστατική έλξη (+) και (-) μεταξύ των μορίων. 'Αρα δεν είναι μια νέα αλληλεπίδραση, είναι η ίδια αλληλεπίδραση (+) και (-) μεταξύ διπόλων ΟΜΩΣ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗΣ ΙΣΧΥΟΣ σε σχέση με την κλασσική διπόλου-διπόλου για συτό και την μελετάμε <>.
Άλλωστε στην ίδια σελ.16 το σχολικό ως Van der Waals ορίζει τις: -London -διπόλου-διπόλου
ΣΤΟ 1ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ – ΩΣΜΩΣΗ ΚΑΙ ΩΣΜΩΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ ΤΩΝ study4exams στο θέμα Α2 την αλληλεπίδραση β την χαρακτηρίζει Van der Waals Με βάση την παραπάνω ανάλυση δεκτό αφού ο δεσμός -Η θεωρείτε διπόλου-διπόλου
και πάλι Καλή αρχή, καλή σχολική χρονιά σε όλους!!!
Οι δεσμοί Η είναι μια πολύ ξεχωριστή περίπτωση διαμοριακών δεσμών διπόλου - διπόλου. Τόσο ξεχωριστή που αποφασίσαμε να την "αναβαθμίσουμε" σε ξεχωριστή κατηγορία. Σε κάθε περίπτωση ο εκφωνητής παίζει με τα νεύρα μας ( και των μαθητών ) και ΔΕΝ κοιτάει να εξετάσει την ( χημική ) ουσία της υπόθεσης.
Το ίδιο ισχύει και με το Α2 του διαγωνίσματος του S4E.
Σε γενικές γραμμές τα προβλήματα "κατηγοριοποίησης" των χαρακτηριστικών ( ή των ιδιοτήτων ) της φύσης είναι προβλήματα που έχει ο άνθρωπος ( στη προσπάθειά του να την κατανοήσει ) και όχι η ίδια η φύση.
Καλησπέρα Αντώνη όπως είχα γράψει και πιο πάνω επανέρχομαι για ακόμα ένα θέμα το Δ2 Μια λύση που δεν χρειάζεται μαθηματικά:
Με αρχικές ποσότητες 4 mol H2 και 2 mol Cl2 η απόδοση είναι 66,7%
Όπως προκύπτει από α) ερώτημα της άσκησης Όσο προσθέτω Cl2 : η αντίδραση μετατοπίζεται δεξιά n(πρακ) αυξάνει, n(Θεωρ) αυξάνει ΑΛΛΑ α μειώνεται!!! με ελάχιστη τιμή αυτήν του 50% (είναι η στοιχειομετρική αναλογία όπου έχω προσθέσει 2 mol Cl2)
Επομένως για να αυξηθεί η απόδοση και να γίνει πάλι 66,7% ΠΡΡΕΠΕΙ ΝΑ συνεχίΣω τη προσθήκη Cl2 ώστε να συμβεί
n(πρακ)αύξηση , n(Θεωρ)=σταθ=4 και άρα α να αυξηθεί
Καλημέρα Μανώλη ( μου θύμησες ότι τρέχω και ένα blog !!! ) . Δεν διαφωνώ με την τοποθέτησή σου αλλά εφόσον το ερώτημα απαιτεί επίλυση ( πρωτίστως ή μόνο ) από μαθητές , θα πρέπει να ρωτήσω :
Σε ποιο σημείο της ύλης ο μαθητής μαθαίνει ότι το στοιχειομετρικό μείγμα αντιδρώντων δίνει την ελάχιστη τιμή απόδοσης της συγκεκριμένης ( λόγω συντελεστών ) αντίδρασης ;
Έχεις απόλυτο δίκιο Αντώνη. Απλά ακόμα για άλλη μια φορά (μέχρι πότε?) προσπαθώ να βρω τρόπο να κάνω την άσκηση εντός ύλης ώστε αυτό ακριβώς που λες να πω ότι φαίνεται από την λύση του α ερωτήματος (άρα και καλά μας το δίνει έτοιμο εφόσον λύθηκε το α ερώτημα) ότι δηλ. όσο προσθέτω Cl2 και εφόσον είναι σε έλλειμμα η απόδοση μικραίνει.
Γεια σου Αντώνη
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή αρχή, καλή σχολική χρονιά
1.Δεν θα σχολιάσω το ύφος και την ορθότητα των εκφωνήσεων, όπως και εσύ
Ειλικρινά βαρέθηκα ...
άλλωστε εγώ θεωρώ ότι η επιτροπή δεν έχει αλλάξει ( όχι ολοκληρωτικά τουλάχιστον) και θα εξακολουθούμε να είμαστε στο ίδιο έργο θεατές (για πόσο??)
2.Όμως επειδή ουδέν κακόν αμιγές καλού έτσι και τώρα θα θέσω ένα προβληματισμό για το Α5:
Τελικά στην ερώτηση πιο το σύνολο των διαμοριακών δυνάμεων μεταξύ μορίων ΝΗ3 μήπως θα ήταν πιο σωστό να γράφαμε:
London και διπόλου-διπόλου(συγκεκριμένα δεσμός -Η) δηλ. ΔΥΟ!!! είδη αλληλεπίδρασης και όχι τρία!!!
London,διπόλου-διπόλου, δεσμός -Η
αφού ο δεσμός -Η είναι μια ΕΙΔΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ διπόλου-διπόλου (σελ.16 σχολικό) και ουσιαστικά μιλάμε για την ίδια
ηλεκτροστατική έλξη (+) και (-) μεταξύ των μορίων.
'Αρα δεν είναι μια νέα αλληλεπίδραση, είναι η ίδια αλληλεπίδραση (+) και (-) μεταξύ διπόλων ΟΜΩΣ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗΣ ΙΣΧΥΟΣ σε σχέση με την κλασσική διπόλου-διπόλου
για συτό και την μελετάμε <>.
Άλλωστε στην ίδια σελ.16 το σχολικό ως Van der Waals ορίζει τις:
-London
-διπόλου-διπόλου
ΣΤΟ 1ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ – ΩΣΜΩΣΗ ΚΑΙ ΩΣΜΩΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ ΤΩΝ study4exams στο θέμα Α2 την αλληλεπίδραση β
την χαρακτηρίζει Van der Waals
Με βάση την παραπάνω ανάλυση δεκτό αφού ο δεσμός -Η θεωρείτε διπόλου-διπόλου
και πάλι
Καλή αρχή, καλή σχολική χρονιά σε όλους!!!
στα <> λείπει η λέξη ξεχωριστά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ: Τα θέματα δεν τα έχω μελετήσει ακόμα διεξοδικά και ίσως επανέλθω (έστω και καθυστερημένα)
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι για άλλους προβληματισμούς...
Γειά σου Μανώλη και καλή σχολική χρονιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι δεσμοί Η είναι μια πολύ ξεχωριστή περίπτωση διαμοριακών δεσμών διπόλου - διπόλου. Τόσο ξεχωριστή που αποφασίσαμε να την "αναβαθμίσουμε" σε ξεχωριστή κατηγορία. Σε κάθε περίπτωση ο εκφωνητής παίζει με τα νεύρα μας ( και των μαθητών ) και ΔΕΝ κοιτάει να εξετάσει την ( χημική ) ουσία της υπόθεσης.
Το ίδιο ισχύει και με το Α2 του διαγωνίσματος του S4E.
Σε γενικές γραμμές τα προβλήματα "κατηγοριοποίησης" των χαρακτηριστικών ( ή των ιδιοτήτων ) της φύσης είναι προβλήματα που έχει ο άνθρωπος ( στη προσπάθειά του να την κατανοήσει ) και όχι η ίδια η φύση.
Καλησπέρα Αντώνη όπως είχα γράψει και πιο πάνω επανέρχομαι για ακόμα ένα
ΑπάντησηΔιαγραφήθέμα το Δ2
Μια λύση που δεν χρειάζεται μαθηματικά:
Με αρχικές ποσότητες 4 mol H2 και 2 mol Cl2 η απόδοση είναι 66,7%
Όπως προκύπτει από α) ερώτημα της άσκησης
Όσο προσθέτω Cl2 :
η αντίδραση μετατοπίζεται δεξιά
n(πρακ) αυξάνει, n(Θεωρ) αυξάνει ΑΛΛΑ α μειώνεται!!! με ελάχιστη τιμή αυτήν του 50% (είναι η στοιχειομετρική αναλογία όπου έχω προσθέσει 2 mol Cl2)
Επομένως για να αυξηθεί η απόδοση και να γίνει πάλι 66,7% ΠΡΡΕΠΕΙ ΝΑ συνεχίΣω τη προσθήκη Cl2 ώστε να συμβεί
n(πρακ)αύξηση , n(Θεωρ)=σταθ=4 και άρα α να αυξηθεί
ΑΡΑ ΤΟ Cl2 αναγκαστικά σε ΠΕΡΙΣΣΕΙΑ!
έτσι αποφεύγω την διερεύνηση της 2ης περίπτωσης δηλ. να τσεκάρω το Cl2 ως ελλειμματικό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα Μανώλη ( μου θύμησες ότι τρέχω και ένα blog !!! ) . Δεν διαφωνώ με την τοποθέτησή σου αλλά εφόσον το ερώτημα απαιτεί επίλυση ( πρωτίστως ή μόνο ) από μαθητές , θα πρέπει να ρωτήσω :
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ποιο σημείο της ύλης ο μαθητής μαθαίνει ότι το στοιχειομετρικό μείγμα αντιδρώντων δίνει την ελάχιστη τιμή απόδοσης της συγκεκριμένης ( λόγω συντελεστών ) αντίδρασης ;
( Προφανώς το ερώτημα δεν απευθύνεται σε εσένα )
Έχεις απόλυτο δίκιο Αντώνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλά ακόμα για άλλη μια φορά (μέχρι πότε?) προσπαθώ να βρω τρόπο να κάνω την άσκηση εντός ύλης ώστε αυτό ακριβώς που λες να πω ότι φαίνεται από την λύση του α ερωτήματος
(άρα και καλά μας το δίνει έτοιμο εφόσον λύθηκε το α ερώτημα)
ότι δηλ. όσο προσθέτω Cl2 και εφόσον είναι σε έλλειμμα η απόδοση μικραίνει.